Huvudmeny

SL E35

Startat av buskörare, 14 maj 2019, 19:00:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: buskörare skrivet 17 september 2019, 10:39:50 AM
Ja, E38 vet jag inget om. Det kanske är söderort. Däremot är det i princip bara nått enstaka inlägg som handlar om det. Blandar du ihop trådar?

E38 är Norrtälje, E37 är Söderort

buskörare

Citat från: Buzzlover skrivet 17 september 2019, 11:28:45 AM
Tror mer länkarna blandade ihop det då dem täcker både E35 och E38.

Aha. Men var kom söderort med i bilden?

DL

Citat från: buskörare skrivet 17 september 2019, 11:58:41 AM
Aha. Men var kom söderort med i bilden?

Inlägg 18-19-20-21-21-22-23 och 24 handlar bl.a. om E37 Stockholm Sydväst.

buskörare

#33
Citat från: DL skrivet 17 september 2019, 15:52:18 PM
Inlägg 18-19-20-21-21-22-23 och 24 handlar bl.a. om E37 Stockholm Sydväst.

Hur menar du att 18 och 19 handlar om söderort? 18 är ett inlägg om att fler än jag väntar på att upphandlingen av E35 ska dra igång och sen länkar som handlar bl.a om den upphandlingen.
Första som rör söderort är en kommentar om att Gubbängens terminal fått fel ålder, dvs inlägg 20.
Men skit samma, vore mest trevligt om trådarna försöker hålla sig till ämnet.

Fredrik Gelin

E35 är det ju inlämning på under vintern, men själva upphandlingsdokumenten från TF kanske läcker ut tidigare beroende på hur känsliga de är, det har jag inte koll på.

Vilka som officiellt lämnar in anbud är dock mer eller mindre hemligt fram till sommaren 2020 då vi får veta vem som kammat hem affären.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 17 september 2019, 17:06:42 PM
E35 är det ju inlämning på under vintern, men själva upphandlingsdokumenten från TF kanske läcker ut tidigare beroende på hur känsliga de är, det har jag inte koll på.

Vilka som officiellt lämnar in anbud är dock mer eller mindre hemligt fram till sommaren 2020 då vi får veta vem som kammat hem affären.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Det är själva underlaget jag är nyfiken på. Enligt nån här skulle det släppas nu i september och vara offentlig handling. Jag vill, som jag skrev i ursprungsinlägget, veta hur områdesuppdelningen ser ut eftersom det florerar väldigt många rykten. Svaret ska komma i april nästa år.

Lars-Håkan_E

Citat från: buskörare skrivet 17 september 2019, 19:04:42 PM
Det är själva underlaget jag är nyfiken på. Enligt nån här skulle det släppas nu i september och vara offentlig handling. Jag vill, som jag skrev i ursprungsinlägget, veta hur områdesuppdelningen ser ut eftersom det florerar väldigt många rykten. Svaret ska komma i april nästa år.

Jag har inte sett till detta ännu, sedan är det nog så att det enbart skickas ut till dem som har genomgått förkvalificeringsfasen. Dock lär det nog läcka ut vissa delar allt efterhand.

buskörare

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 17 september 2019, 19:49:34 PM
Jag har inte sett till detta ännu, sedan är det nog så att det enbart skickas ut till dem som har genomgått förkvalificeringsfasen. Dock lär det nog läcka ut vissa delar allt efterhand.

Enligt Lars_L så skulle det kunna läggas ut här i september. Står på första sidan i tråden.

Lars-Håkan_E

#38
Citat från: buskörare skrivet 17 september 2019, 20:32:46 PM
Enligt Lars_L så skulle det kunna läggas ut här i september. Står på första sidan i tråden.

Ja om någon på de företag som fått ut det vill dela med sig så, men som sagt så har jag inte sett att något har kommit ut ännu så då finns det inget att "läcka"

När det gäller E34 - Roslagsbanan har det kommit ett meddelande om förändrad avtalslängd- ny längd är 12 år och trafikstart 2021-04-02

buskörare

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 17 september 2019, 22:33:10 PM
Ja om någon på de företag som fått ut det vill dela med sig så, men som sagt så har jag inte sett att något har kommit ut ännu så då finns det inget att "läcka"

När det gäller E34 - Roslagsbanan har det kommit ett meddelande om förändrad avtalslängd- ny längd är 12 år och trafikstart 2021-04-02

Okej. Jag tog för givet att det svaret menade att det var offentlig handling och därför kunde läggas ut här. Som sagt är det mest områdesindelningen jag är nyfiken på, så ser eller hör du nått om det så får du gärna berätta här eller via PM.

Lars_L

Citat från: buskörare skrivet 18 september 2019, 04:37:46 AM
Okej. Jag tog för givet att det svaret menade att det var offentlig handling och därför kunde läggas ut här. Som sagt är det mest områdesindelningen jag är nyfiken på, så ser eller hör du nått om det så får du gärna berätta här eller via PM.

Ja, givetvis är det offentligt. Ska nog inte vara något problem att få fram. Har inte hunnit ta i saken. Däremot är det ju förstås lite knepigare om man fått uppgifterna från det bolag som man arbetar på och då är man ju bunden av sekretess från bussbolagens sida.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

buskörare

Citat från: Lars_L skrivet 19 september 2019, 15:40:54 PM
Ja, givetvis är det offentligt. Ska nog inte vara något problem att få fram. Har inte hunnit ta i saken. Däremot är det ju förstås lite knepigare om man fått uppgifterna från det bolag som man arbetar på och då är man ju bunden av sekretess från bussbolagens sida.

Du får jättegärna ta fram det när du har tid, jag vet inte hur man gör  8) Men som sagt, ta det när du kan.

buskörare

Väldigt många bolag på besök för inspektion av depåer och så.
Idag står det en bil med Travellers logga på utanför, så antar att Bergkvara/Traveller är nyfikna. Transdev, Keolis, Nettbuss och Nobina vad jag vet varit här också hittills.

homer

Citat från: buskörare skrivet 03 oktober 2019, 08:58:54 AM
Väldigt många bolag på besök för inspektion av depåer och så.
Idag står det en bil med Travellers logga på utanför, så antar att Bergkvara/Traveller är nyfikna. Transdev, Keolis, Nettbuss och Nobina vad jag vet varit här också hittills.

har också hört från säkra källor att Bergkvara är väldigt sugna att slå sig in i SL trafiken, vi kan nog räkna med att dom lägger bud på samtliga nu aktuella områden

buskörare

Citat från: homer skrivet 03 oktober 2019, 14:38:16 PM
har också hört från säkra källor att Bergkvara är väldigt sugna att slå sig in i SL trafiken, vi kan nog räkna med att dom lägger bud på samtliga nu aktuella områden

Jag hade väntat mig det. Keolis, Transdev, Nobina och Arriva var ju också lågoddsare, även om jag varit osäker på Arriva. Nettbuss sägs ha kommit 2:a vid förra upphandlingen, men sånt vet man ju aldrig om det stämmer. Vore kanske kul med en nykomling, men jag hoppas det oavsett blir nån som har kunskap om områden med flera depåer, för det verkar inte helt enkelt.

Traveller har ju kört "mjuka linjen/antikrundan" i flera områden tidigare (bland annat här) men det kanske inte räknas som SL-trafik i den bemärkelsen.