Keolis 1555... [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 28 juli 2019, 22:16:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...på Huskvarnavägen i Jönköping den 28 maj i år. Detta är en av de MAN ledbussar som nu flyttas till Stockholmsområdet och just denna är skriven där sedan mitten av juli.


Fredde

Har den kvar den vita skyltningen?

Bernt Talbrant

Citat från: Fredde skrivet 28 juli 2019, 22:22:18 PM
Har den kvar den vita skyltningen?


Skyltningen är gul när man inte kör stomlinjerna 1-3. Jag förstår frågan för ögonblicket efter bilden ovan såg skyltningen ut så här, d v s som den ska. Antar att det är kameran och skyltningen som kom i otakt på första bilden. :)

[

Fredde

Aha!
Då får vi se vad det blir av när de kommer ut i trafik...

Ulf Berlin


Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 29 juli 2019, 16:50:58 PM
Vilka fler ska komma?/Ulf

Enligt inlägg i en annan tråd ska 1520-1524 och 1547-1562 flyttas från Jönköping till Stockholmsområdet. 6045-6049 återvänder också dit.

homer

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 29 juli 2019, 17:00:53 PM
Enligt inlägg i en annan tråd ska 1520-1524 och 1547-1562 flyttas från Jönköping till Stockholmsområdet. 6045-6049 återvänder också dit.

om jag inte minns helt fel går leasingen ut nu under hösten för alla scania i 60-serien som levererades under 2011, men kan minnas fel...

Fredrik Gelin

Jag vet inte hur leasingkontrakten för 60xx-bussarna ser ut, men generellt brukar leasingkontrakten löpa på åtta år vilket i så fall borde innebära att kontrakten för alla bussar som Keolis nyanskaffade för E19-kontrakten och som inte finansierades av SL 2011 nu går ut. Det är dock inte självklart att alla dessa byts ut för det.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

homer

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 juli 2019, 22:32:14 PM
Jag vet inte hur leasingkontrakten för 60xx-bussarna ser ut, men generellt brukar leasingkontrakten löpa på åtta år vilket i så fall borde innebära att kontrakten för alla bussar som Keolis nyanskaffade för E19-kontrakten och som inte finansierades av SL 2011 nu går ut. Det är dock inte självklart att alla dessa byts ut för det.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Nej det är väl inte så troligt att de kommer nya bussar så här på slutet av E19 tiden. kanske har Keolis förlängt avtalen 2 år. för övrigt borde de gälla även boggibussarna i 57-serien, både volvo och scania, 55 och 56 serien finansierades troligen av SL då de levererades med etanolmotor

Busssimon03

hur flyttar man över bilder till forumet XD ny hr så därför jag undrar

Peter Rost

Det stod ett antal som jag uppfattade det Jönköpings - MAN ledvagnar hos Bus Trade Center i Järfälla för ett tag sedan.

//Peter

Nico

Citat från: Busssimon03 skrivet 04 augusti 2019, 13:11:41 PM
hur flyttar man över bilder till forumet XD ny hr så därför jag undrar

Hej.

Du kan inte bara flytta över bilder. Först måste du ladda upp dem på en extern plats som du sedan länkar till härifrån. Tyvärr har vi ingen egen instruktion här om hur man gör, men det finns lite i några trådar. Titta tex i den jag länkar till nedan. Den är inte purfärsk, men innehåller ändå kanske lite matnyttigt.

https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,28663.0.html
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman