Närstudie av Lathi Scala àla Thygessons Bussar 18

Startat av bjalle, 01 juni 2007, 22:58:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ersa

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 02 juni 2007, 14:43:38 PM
Perfekt skulle jag vilja påstå.. Man kan välja att ha den på sig eller vispa runt luft bara framför sig..

Medhåll angående fläktplaceringen, men den skulle även kunna sitta ännu längre längre ner så man kan rikta den på rutan också.

Kul med ramp fram! Det har jag aldrig sett förr. Måste vara rätt ovanligt. Är det inte påstigande genom mittdörren på dessa bussar för barnvagnar och rullstolar?


bjalle

#17
Inte en chans att komma fram med barnvagn resp rullstol genom framdörren och främre mittgång.. För trång gång för den saken

Andreas har bild på en likadan buss invändigt vid det aktuella stället
http://www.andreasljungqvist.se/album/Bussfoton%20och%20kollektivtrafikmiljofoto/Thygessons%20bussar%20AB/thy_17_int_2.jpg

bussgrabben

Fler sådana här närstudier!

Tack så mycket.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Verspieder skrivet 02 juni 2007, 21:32:31 PM
Medhåll angående fläktplaceringen, men den skulle även kunna sitta ännu längre längre ner så man kan rikta den på rutan också.

Kul med ramp fram! Det har jag aldrig sett förr. Måste vara rätt ovanligt. Är det inte påstigande genom mittdörren på dessa bussar för barnvagnar och rullstolar?



Kul att vi e överrens ibland  :P

Ramp fram ja du har nog aldrig använt den.. Precis som på bilden Björn visar så är det för trångt vid podestrarna fram för passage.. En Skånetrafiken snilleblixt tror jag.. Bred dörr, ramp men för trång gång..

Ersa

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 juni 2007, 22:00:37 PM
Inte en chans att komma fram med barnvagn resp rullstol genom framdörren och främre mittgång.. För trång gång för den saken

Det var det jag misstänkte. Kanske därför inga andra skaffar ramp fram?  ;)