(https://i.postimg.cc/d0JrH2tx/Arriva_8507_Arninge_20190402.jpg) (https://postimg.cc/pm1mynjf)
Redan nu rullar det VDL-bussar mot Upplands Väsby. :) I juni när Transdev blir entreprenör för trafiken i Upplands Väsby och Sigtuna kommer ett stort antal 12-meters-VDL sättas i trafik där.
Sedan VDL:erna (lång- & "kort"-boggi) levererades till Norrort 2013 kan de synas på linje 524. Det är dock första gången jag observerar en "kort-boggi" (85xx-serien) i trafik på 524:an.
Det är inte så ovanligt, speciellt i rusningstid, så du har kanske inte tajmat dem helt enkelt.
524 är nog tillsammans med 687 den av Vallentunalinjerna som har störst variation på busstyper.
Jag har nog observerat samtliga fordonstyper som finns i Okvista på dessa linjer även om normalbussar är det vanligaste på 524.
På 660, 664 och 665 är det inte heller helt ovanligt med 85xx-boggi medan skogslinjerna oftast går med normalbussar.
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 april 2019, 18:19:01 PM
Det är inte så ovanligt, speciellt i rusningstid, så du har kanske inte tajmat dem helt enkelt.
524 är nog tillsammans med 687 den av Vallentunalinjerna som har störst variation på busstyper.
Jag har nog observerat samtliga fordonstyper som finns i Okvista på dessa linjer även om normalbussar är det vanligaste på 524.
På 660, 664 och 665 är det inte heller helt ovanligt med 85xx-boggi medan skogslinjerna oftast går med normalbussar.
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Ja, gruslinjerna ska gå med korta bussar av praktiska skäl. Finns ingen anledning att låta en VDL back-vända vid Markim-Erikslund.
Tack för era svar! Ja, det är nog så att jag helt enkelt missat 85xx-vagnar på dessa linjer tidigare.