Södertälje och Södertörn

Startat av Yujin Zhang, 31 januari 2008, 20:07:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

På tisdag slutade jag tidig och därför bestämde jag att åka någonstans; spontanbeslut gjorde att jag hamnade i Södertälje där jag såg en annan skribent på forumet.  :)









Sen åkte jag vidare med 783an...

...och möt en dito i Vårsta fast mot andra riktning.


Någonstans innan Sorunda mötte jag en av Swebus övningsvagn.  :roll:


Spontanbeslut igen; hoppade av i Sorunda kyrka...



...för att fota dagens två turer som angör Sorunda kyrkskola.


Efteråt fick man ära att åka 5762...


...till Ösmo centrum.


Och slutligen en bild på 4365 innan jag åkte 847 (Busslink 4440, usch) till Västerhaninge sen pendeltåget hem.

kristoffer

4440 vadå usch  ;D :D haha, mkt mkt trevliga bilder  ;D

/ Kricke

Möllers

Trevligt med lite barn på bilderna då hade dom kul då dom sog dig  :)
Blev då glada komma på bild.

Mattias

Mycket trevligt bildsvep! :)

//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Peter Öden

Hej !

Jag håller med föregående skribent, ett mycket trevlig bildserie !!

Mvh Peter Ö

Yujin Zhang

Tack alla!

Ang 4440, vet inte varför, men på något sätt tycker jag att Råstas 48XX vagnar (av samma modell, kanske äldre tom) går så mycket bättre än Busslinks B10BLE. Det är alltid något fel på Busslinks B10BLE (turboläckage, ingen värme mm).

Kristian

Väldigt trevligt. :) Kul att du fotade vid min f.d. skola (1998-2001). Den hållplatsen har man trängts vid många, många gånger för att få stiga ombord på en H3, H7, H22, H25, H27 eller något annat trevligt på "Förtiåttan". ;D

Väldigt utanför ämnet: Hållplatsnamnet "Sorunda kyrkskola" får Kyrkskolan (rätt namn) att låta som religös, men icke. Den heter så för att den ligger bredvid kyrkan.

homer

mycket trevligt reportage med fina miljöbilder, får hoppas att Swebus också börjar skaffa takextraljus snart, iof kör ju busslink bara med 1 ::) (5762) men de är ju bättre än inget