Hösten i Stockholms innerstad

Startat av Yujin Zhang, 18 oktober 2008, 21:31:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Har inte fotograferat så mycket de sista månader men några gånger hade jag iallafall kameran med mig och då passade på att fota lite. Här kommer några bilder som får representera hösten i Stockholm för min del.


Första fotoplatsen är Ekhagen. Jag tror det är första gången någon visar bilder härifrån (ja, förutom en bild jag visade ett tag sen). 40an mot Stora Lappkärrsberget har precis svängt höger på Torphagsvägen och ska kämpa uppför backen till Ekhagstorget...


...för att sedan vända och köra ner. Observera att bussen har skyltat om. Innan BussPC tiden var det inte så och då var det lätt att veta om "vändande bussen" skulle köra via Ekhagen eller inte eftersom man var mycket strikt med det här att har bussen kört via Ekhagen mot Lappis så ska den inte göra det mot Reimersholme och vice versa. Men nu för dagar har de gjort om så mycket att vissa turer får föraren köra upp båda riktningar och vissa ingenting alls.


Nästa bild har jag knallat ner till "stora vägen". Motivet är Busslink 5144 och föraren, ja, hon har fått beröm från en känd person inom branschen.


Och så åkte jag med bussen till Fridhemsplan och tog en spontanbild.


Såna här förplanerad fotoplatser brukar ju gå åt h*****e ett sätt eller annat; ibland känns det nästan skönare att fota rent spontant istället för att planera i förväg..


En annan fredag fick jag lusten att åka ut till Kaknäs för att hitta några nya vinklar. Visst gjorde jag det, men kameran var inte riktigt på humöret den dagen så det blev ett kort besök där.
Bilden föreställer f.ö. 69K som går bara till Kaknästornet.


69an från Blockhusudden har vänt och är på väg tillbaka mot Fridhemsplan.


69K har fått sin drygt 20 minuter paus i Kaknästornet och nu på väg åter mot Fridhemsplan.


Slutligen är vi tillbaka i Lappkärrsberget igen där jag bestämde att fota söndagsavgången mot Stora Skuggan. Denna dag blev 2757.


Drygt 20 minuter paus i Stora Skuggan vände 2757 för att köra tillbaka till Reimersholme. Med denna bild avslutar jag också denna bildserie och ser jättemycket fram emot vinter som kommer (speciellt nu när det inte finns så mycket kvar på träden). :)

bjalle

Men vilka trevliga bilder, absolut värda att vänta på  :)

Cyklisten


Krille

Behöver jag säga att det var bilder av toppkvalitet?

/K

Yujin Zhang


Jona

Citat från: Krille skrivet 18 oktober 2008, 22:05:39 PM
Behöver jag säga att det var bilder av toppkvalitet?

/K



Nä det behövs inte för dessa bilder är just det. Hade svårt och bestämma mig men efter en lång betänketid så valde jag denna som kandidat till 1 platsen. Men det var svårt och göra valet nu. För alla bilder var liksom lika bra.

/J
MVH Filosofen Jona

Karsten

Citat från: Yujin Zhang skrivet 18 oktober 2008, 21:31:05 PM
Har inte fotograferat så mycket de sista månader men några gånger hade jag iallafall kameran med mig och då passade på att fota lite. Här kommer några bilder som får representera hösten i Stockholm för min del.


Första fotoplatsen är Ekhagen. Jag tror det är första gången någon visar bilder härifrån (ja, förutom en bild jag visade ett tag sen). 40an mot Stora Lappkärrsberget har precis svängt höger på Torphagsvägen och ska kämpa uppför backen till Ekhagstorget...



Sköna bilder grabben! Men inte har väl bussen svängt höger, den är väl snarare inne på sin andra vänstersväng?

Yujin Zhang

CitatSköna bilder grabben! Men inte har väl bussen svängt höger, den är väl snarare inne på sin andra vänstersväng?

Visst är det det... Jag var sjuk dagen man lärde sig höger och vänster (som en bussförare bruka säga). 8)

Muk


Optimal

Citat från: Yujin Zhang skrivet 18 oktober 2008, 23:50:39 PM
Visst är det det... Jag var sjuk dagen man lärde sig höger och vänster (som en bussförare bruka säga). 8)

Jaja, jag kan faktist höger och vänster, även fast han inte tror det. haha

Zella


Jonas Strömblad

Citat från: Yujin Zhang skrivet 18 oktober 2008, 23:50:39 PM
Visst är det det... Jag var sjuk dagen man lärde sig höger och vänster (som en bussförare bruka säga). 8)

Höger är den sida där tummen sitter till vänster, och vänster är den sida tummen sitter till höger!

Karsten

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 20 oktober 2008, 15:22:01 PM
Höger är den sida där tummen sitter till vänster, och vänster är den sida tummen sitter till höger!

Hur jag än vrider och vänder på mina händer hamnar tummen mitt i handen. Vad gör jag för fel?

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

KRNI

Stiliga bilder, gillar främst den sista serien på 69:orna!
/KRNI