Stora Skuggans väg

Startat av Yujin Zhang, 28 september 2008, 17:54:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Ja, som sagt i en annan tråd så blev man tvungen att ta en promenad idag istället för att sitta och glo på datorskärmen (som jag gör nu). Innan man drog iväg kikade man snabbt i 40ans tidtabell för att kolla om det gick någon tur till Stora Skuggan. Det visade sig att det var en tur vid 16:50-tiden. Jahopp...ut gick vi; hamnade i Lilla Skuggan och Ropsten. En kuriosa här är att det är snabbare för mig att cyckla hemifrån till Ropsten (= 10min) än att åka kollektivt (= 35-40 minuter). :P
På väg tillbaka väntade jag dyrgt halvtimme på att 40an skulle dyka upp:


Först bild på bussen (som visade sig vara 5139) mot Stora Skuggan, några minuter försenat.


De flesta turer har spetsvändning vid Stora Skuggan (och ändå blir sena) men inte den här turen; utan här hade föraren över en kvart på sig att njuta naturen. Det lyckades man göra genom att dra in 16:34 turen (som bussen hade annars kört) och låta den avgå 16:51 från Lektorsstigen (16:48 från Stora Skuggan). Bussen som skulle ha kört 16:51-turen tomkör därför till garaget.

Jona

HEJ

Intressant och läsvärd tråd. Först vill jag bara säga att det är bättre för miljön om man cyklar (och även för folk-hälsan, nog så viktigt) än om man åker kollektivt.

Sedan känns det liksom ganska så häftigt och se bilder från hyfsat centrala STHLM med en stadsbuss som är ute och kör i skogen. Synd att det inte är grusväg bara. Hade liksom blivit lite roliga och häftigare bild då.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Yujin Zhang

Citat från: Jona skrivet 28 september 2008, 18:04:05 PM
HEJ

Intressant och läsvärd tråd. Först vill jag bara säga att det är bättre för miljön om man cyklar (och även för folk-hälsan, nog så viktigt) än om man åker kollektivt.

Sedan känns det liksom ganska så häftigt och se bilder från hyfsat centrala STHLM med en stadsbuss som är ute och kör i skogen. Synd att det inte är grusväg bara. Hade liksom blivit lite roliga och häftigare bild då.

/Jona

Tackar!

Nä, det är nog inte många platser där man kan fota innerstadsvagn i skogen och definitivt inte grusväg. Men nu när jag tänker efter, det har faktiskt hänt några gånger att förare kört ner till bryggan vid Lektorsstigen (som är grusväg), troligen för de tyckte det var skönare att regelera där än vid ändhållplatsen. Själv har jag alltid funderat på hur man lyckats vända där nere. ::)
Tråkigt att man har byggt en bom där grusvägen till brygga börjar så nu kan man inte kör ner där längre. :(