Huvudmeny

Warszawa

Startat av Yujin Zhang, 18 augusti 2008, 17:23:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Nu är jag tillbaka efter ha spenderat (nästan) två veckor i Polen med några klasskompisar. Jag kan redan säga nu att detta var INGEN bussdiggarresa, utan jag tog dessa bilder när chansen fanns.

Resan började med Wizzair ner till Warszawa och en övernattning. Jag fick nog inte mer än sju bussar på bild under dessa två dagar!.... Hursomhelst, här kommer några av dem:

En MAN buss...


Sen en OmniCity av nyare slag.


Interiörbild av Omnin.


Det finns fortfarande en massa Ikarus (fabrikat?) ledbussar i trafik i Warszawa.


Och så slutligen en Solaris ledbuss.


Till slut en off-topic bild på spårvagnar i Warszawa.

Senare på dagen åkte vi vidare söderut...var någonstans får ni veta i nästa tråd (som lär komma upp när tid och lust finns).

Cyklisten

Trevligt, det har hänt rätt mycket i min hemstad sedan jag varit där för drygt fyra år sedan. Där fanns det aldrig några Scaniabussar (förutom demobussar) eller Solaris-led. Och de äldre spårvagnar (som låter så mycket) samt Ikarus 260 & 280 är kvar i trafik trots att så många ville bli av med dem så fort som möjligt  ;)

Nupski

Ikarus 280 underbara bussar... funderade ett tag på att ta till mig Warszawa förarnas körstil, men ångrade mig innan jag ens försökt... dörrbromsar finns inte och verkar bara var ett läge på gasen och bromsen... ibland när det är kort avstånd mellan hållplatserna bemödade sig vissa inte ens att stänga dörrarna...

Bussmicke

5744 -Ikarus 280(?), mer diggabel busstyp får man leta efter
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.