Har SvD svårt att bestämma sig?

Startat av Yujin Zhang, 14 juli 2008, 23:40:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Läste denna artikeln (http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_1449141.svd) på pappersutgåva av SvD som jag hittade på tunnelbanan ikväll.

Artikeln börjar med att klaga på att biogasbussar är mer bullriga än etanolbussar. Men sen ger de ett exempel av detta genom att intervjua en person som bor på Valhallavägen, "där ettans buss går dygnet runt", enligt SvD.

Jag tycker hållplatsen på bilden ser ut som hpl Jungfrugatan riktning Radiohuset/Frihamnen, som trafikeras av både 1an och 4an av blåbussar i innerstan. MEN, problemet är att garaget som kör dessa två linjer, Hornsberg, har ingen biogasbussar. Nu kör Söderhallen visserligen vissa turer på 4an, men det rör sig knappast om mer än 3-4 omlopp så jag tror knappast den intervjuade syftar på dem.

Så som en bussdiggare kan man verkligen undra om SvD menar biogasbussar eller etanolbussar... (ja, troligen biogas. Bara att artikelförfattaren glömde dubbelkolla alla fakta).

(Och så sist, det där med att "där ettans buss går dygnet runt"...jaja...ska vi vara petiga så går inte 1an dygnet runt, utan på nätterna heter linjen 91...)

homer

i en storstad får man räkna med att de låter dygnet runt,

han som gnäller får väl tänka sig hur de skulle bli ifall inte bussarna kommer igång till hösten, då lär vi prata trafikbuller om alla ska åka bil hela tiden...

folk tänker inte längre än näsa räcker

Danne B.

Citat från: homer skrivet 15 juli 2008, 01:11:59 AM
i en storstad får man räkna med att de låter dygnet runt,

han som gnäller får väl tänka sig hur de skulle bli ifall inte bussarna kommer igång till hösten, då lär vi prata trafikbuller om alla ska åka bil hela tiden...

folk tänker inte längre än näsa räcker

Så där är det alltid... Folk vill bo mitt i stan, men gnäller sedan på trafiken eller buller eller liknande... Galenskap!

//Danne