Norrlandsresa 2008 Dag 4: Umeå och Skellefteå

Startat av Yujin Zhang, 25 april 2008, 18:05:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Fjärde och sista dagen i Norrland. Morgonen började runt kl6 i Vasaplan för mig.


Helt perfekt färg på denna bild; bilden kan lika bra vara tagen på kvällen tycker jag.




En bild säger tusen ord, här behövde jag nog inte skriva vart vi är.  ;)




Kålabodas 9700S Face som också var uppe på tapeten igår och idag.


9700S är bara så snygg i denna färg.




Det var kul att se denna vagn i trafik.


En till E G Nybergs.


Den här vagnen dök upp ur ingenstans. Tror inte det står UM-Tour på tidtabellen som entprenör som kör turen.


Morgonrusning i Umeå...


08:05 kom Kålabodas (XTX257).


Efter 08:30 gick jag tillbaka till vandrarhem för att hämta ryggsäcken och åkte vidare med linje 12 till Skellefteå.












Skulle vilja provåka denna vagn...


Rullband!


3028 som också snackas nu på forumet fick jag på bild.


Sen kom dagens höjdpunkt, Skelleftebuss 118.



Och slutligen bjuder jag på en Granbergs som fredagsturen på linje 26 till Arjeplog


Som sagt, 322 bilder från denna resa finns på hemsidan nu, så varsågod och gå in!

Vi får se när nästa resa till Norrland blir.  :)

/Yujin - längtar till Norrland...

Ersa

Citat från: Yujin Zhang skrivet 25 april 2008, 18:05:33 PM
Den här vagnen dök upp ur ingenstans. Tror inte det står UM-Tour på tidtabellen som entprenör som kör turen.

Stämmer bra det. Det är Abramssons som kör hela turen, men UM-Tour dubblerar just denna tur från Täfteå och Innertavle till Umeå. Framöver kommer Ultralinje 75 att starta i Innertavle, och då blir det "förstärkning" med stadsbuss.

Även Nybergs brukar förstärka/dubblera linje 118 regelbundet, men då mest i riktning Umeå-Täfteå-Sävar.

LinusA


Jona

Citat från: LinusA skrivet 25 april 2008, 19:17:18 PM
Himla trevliga svep, alla fyra!

Måste få hålla med, tackar för ett fint svep! Passar även på och tacka för sällskapet som jag fick några dagar.....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Trevliga bilder, kan lova att det var betydligt skönare och behagligare i Umeå idag...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Jona skrivet 25 april 2008, 19:34:37 PM
Måste få hålla med, tackar för ett fint svep! Passar även på och tacka för sällskapet som jag fick några dagar.....

/Jona

Jag brydde mig inte om att annonsera min resa särskilt eftersom ingen ändå brukar ha tid att dyka upp...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Krille

Tack för SUPERfina bilder !
Bra att någon håller koll på städerna medans vi mest åker runt på vårmjuka grusvägar...  8)

/K

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 25 april 2008, 23:03:56 PM
Jag brydde mig inte om att annonsera min resa särskilt eftersom ingen ändå brukar ha tid att dyka upp...

Det är sant oftas jobbar man eller är ute och fotar i annan stad när du är här på besök... Men att jag och Jacke kunde möta upp Yujin var att resan med datum och allt planerades flera månader i förväg så jag kunde anpassa mina arbetstider och vara ledig samtidigt som Jacke. Allt skulle ske vecka 9, för att Yujin hade lov då, men inte vi så våra skolbussar rullade....

BM Du är mer än välkommen till Norrland, men hör av dig en bra stund innan så kan vi säkert möta upp dig.

/J
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Jag får se när nästa resa kan bli av, Hade funderingar på Norrut i maj men tror inte det funkar ekonomiskt då en utlandsresa är under planering.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.