Norrlandsresa 2008 Dag 1: Härnösand, Kramfors och Sollefteå

Startat av Yujin Zhang, 25 april 2008, 17:22:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Efter ca åtta veckors frånvaro från min hemsida så har jag äntligen updaterat hemsidan med 322 bilder från en *inkognitoresa* genom Ådalen och Västerbottens kust under sportlovet. Egentligen redigerade jag klart alla bilder redan första veckan efter resan, men så kom alla skolarbete i vägen. Att gå i NV-linjen är ingen lätt grej.  ;D

Hursomhelst, denna gång gjorde jag något nytt, nämligen en sida på hemsida under namnet "Norrlandsresa 2008". Originaltanke bakom det var att göra den till en sorts dagbok, men så blev det inte riktigt, utan det blev mer som en beskrivning dag för dag.

Nu blev tajmingen extrabra eftersom det är över 15 grader varmt här i Stockholm och dessa kyliga Norrlandsbilder passar ju perfekt.

Vi börjar med en megastor karta för att demonstera hur resan såg ut. Klicka gärna på orten för att se en bild från orten.


Då börjar vi med bildvisningen:

Jag åkte med SJ nattåg 76 från Gävle till Sundsvall där jag tog denna vagn till Härnösand; perfekt förbindelse om man vill börja dagen tidigt i Västernorrland.
















Omstigning i Lunde; 1640 var riktig skönt att åka.


Byberg Nordins 14 ser snyggt ut i Kramfors...


Den här är bra jämförelse på två generationer Carrus tycker jag (speciellt när Bybergs 14 är 9700S också).


Linje 90 möte i Kramfors.



2360 och 2364 var uppe på tapeten ett tag sen men då ville man inte lägga upp bilderna för att inte avslöja resan...


Omstigning vid Sollefteå resecentrum.


Som ni ser så har Veolia i Sollefteå/Kramfors en del fina vagnar kvar.


Sist en bild på Veolia 7308 på linje 40. Avgången var inte Veolias (tror inte ens de kör på 40) utan vagnen var bara tillfällig inlånad eftersom ordinarie vagnen var trasig.

Då var det slut för dag 1, fortsättning följer...

Walter

Trevligt reportage, kvällsbilderna blev mycket snygga!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Muk

Mycket trevligt! Jag gillar speciellt morgonbilderna från Härnösand.  :)