070618: Carrus i Roslagen

Startat av Ersa, 05 juli 2007, 03:52:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Då börjar vi! Två veckor i Roslagen ska redovisas vilket sker dag för dag.


Morgonpasset: Start i Rimbo, tom till Söderhall, 655:a till Norrtälje, kort fotopaus bredvid en annan finsktillverkad buss, tom till Rimbo, 639 till "Östra Tekniska", sen tom till Rimbo.
Lite bakvänt är det dock med rejäla stora "expressbussar" i röd lack, samt "förortsbussar" i blå lack. En Vega i röd lack hade passat bra på mitt "röda pass", medan bältesutrustade normalgolvsbussar passat i blått på 676:an...


649 Rimbo-Rö. Fortsätter till Beateberg om resenärer finns. Vilket faktiskt skedde en dag!  :o

Ersa

Vad vore mina inlägg utan detaljbilder? Här är ännu en bild till från dagen:


Krille

Trevligt!
Men Norrtäljes Vegor är faktiskt polskbyggda.

/K

Ersa

Citat från: Krille skrivet 05 juli 2007, 17:33:42 PM
Trevligt!
Men Norrtäljes Vegor är faktiskt polskbyggda.

Fine. En polack-Vega bredvid en Kiiotori-byggd Fifty då  ;)

Marc

Citat från: Verspieder skrivet 07 juli 2007, 00:55:47 AM
Fine. En polack-Vega bredvid en Kiiotori-byggd Fifty då  ;)

Hmm ::) är inte så säker på det.
Minns från den tiden jag var i Norrtälje, att dessa bussar var delade i två leveranser. Början och större delen av serien kom från Polen, medan de sista var finska. Faktum är att en mindre kvalitetsskillnad kunde noteras. Har för mig att 5756 är en finne!

Jo

CitatHmm  är inte så säker på det.
Minns från den tiden jag var i Norrtälje, att dessa bussar var delade i två leveranser. Början och större delen av serien kom från Polen, medan de sista var finska. Faktum är att en mindre kvalitetsskillnad kunde noteras. Har för mig att 5756 är en finne!

Inte för att hetsa någon men hade finnarna eller ploackerna bäst kvalité?