Nya bussar till Transdev

Startat av PauPut, 18 oktober 2015, 02:09:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Citat från: danneh skrivet 25 oktober 2015, 17:20:56 PM
Ja, om man jämför Transdevs Volvo-expresser med Nobina eller Nettbuss från samma period så vill jag påstå att de från Nobina och Nettbuss generellt sätt är i mycket bättre skick..

Nobina och Nettbuss? Senast förra veckan observerades en B12BLE på Nisseterminalen, med saknade luckor för RME och AdBlue, samt inga motorplåtar. Denna gick på L24.

Nettbuss nya 8900 är fina och fräscha, men deras gamla, sunkiga B12B från 2003 har väl ändå gjort sitt?

danneh

Om du läser vad jag skrev så skrev jag "från samma period", och mig veterligen har inte Transdev några expressbussar från 03?

Bussfanatikern

Ska 2634-2637 bytas in som delbetalning för dom nya bussarna eller ska dom vara kvar hos Transdev och flyttas till en annan stad?

Jonas Gustafsson

Och detta är de nya bussarna:

1300-TOS814
1301-TOX835
1302-TOZ343
1303-UXD013

Scania CK 320 UB4x2 LB Citywide LE, dörrställning 1-2-1.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Bästa fotoställe är Frölunda torg?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 10 november 2015, 12:12:17 PM
Bästa fotoställe är Frölunda torg?

Det lär det väl bli då nästan alla Transdevs bussar utom de som går på Rosa Express, linje 16 och 58 passerar där under dagen.
Jag var dock där en kort stund vid lunch idag och såg inte en enda tvåaxlad buss  (alltså inte heller Solarisarna 1202-1210).
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

#21
Fotade 1303 utanför Majornadepån idag. Den hade dörrställningen 2-2-1 så bilregistret tycks ha fel.
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

AdmirT

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 november 2015, 13:47:06 PM
Fotade 1303 på utanför Majornadepån idag. Den hade dörrställningen 2-2-1 så bilregistret tycks ha fel.

2x2x1 stämmer mycket väl enligt de uppgifter som går att finna på Transdevs Citrixinloggning.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 november 2015, 13:47:06 PM
Fotade 1303 på utanför Majornadepån idag. Den hade dörrställningen 2-2-1 så bilregistret tycks ha fel.
Bilder?

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Hannes L

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 21 oktober 2015, 09:41:37 AM
Dessa gamla B7:or faller för miljözonen efter nyår, det är Euro 4:or
Euro 4 får färdas inom miljözon till och med 2016, alltså även hela nästa år. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Miljo/Miljozoner/

AdmirT

Väcker liv i en gammal tråd:

Igår blev det klart att Transdev i Göteborg kommer få nya 24-metersbussar i Göteborg under 2016 då samtliga ska bytas ut. Dessutom ska man byta ut en del B9S som är inne på sitt åttonde år med nya ledvagnar.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Adrian Langemar

Citat från: AdmirT skrivet 21 december 2015, 02:38:01 AM
Väcker liv i en gammal tråd:

Igår blev det klart att Transdev i Göteborg kommer få nya 24-metersbussar i Göteborg under 2016 då samtliga ska bytas ut. Dessutom ska man byta ut en del B9S som är inne på sitt åttonde år med nya ledvagnar.
Vad för bussar blir det och hur många?

Merikarhu

Citat från: AdmirT skrivet 21 december 2015, 02:38:01 AM
Väcker liv i en gammal tråd:

Igår blev det klart att Transdev i Göteborg kommer få nya 24-metersbussar i Göteborg under 2016 då samtliga ska bytas ut. Dessutom ska man byta ut en del B9S som är inne på sitt åttonde år med nya ledvagnar.

Känns märkligt att byta ut de senaste som kom 2011 till Veolia?

/Merikarhu

S Svensson

Citat från: Merikarhu skrivet 21 december 2015, 20:50:29 PM
Känns märkligt att byta ut de senaste som kom 2011 till Veolia?

/Merikarhu

Det är kanske så att de äldre inte tillhör Transdev/Veolia ?