Avställda keolisbussar (SL)

Startat av Hasse L, 24 juni 2014, 15:58:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


Identifierade idag i "garaget" nedanför Kvarnholmsbron:
5123, 5151, 5184, 526_, 5270, 5282, 5303, 5306, 5322, 5370, 5383.


Här kommer 5370.
Såg också 5386 svänga in på Kvarnholmvägen från Henriksdal, men det kan ju ha varit en verkstadskörning.....

Andreas91

Synd med MaxCi-bussarna, fastän de känns som väldigt trötta och slitna efter lång och trogen tjänst. För Omni-bussarna plockar vi dock fram en fin flaska bubbel att fira med. Äntligen försvinner smäcket!

Peter Rost

Intressant dokumentation, Hasse! :) Är tanken att slopa Omnilinkarna 5270, och 5282 - eller är det "sommarledighet"?

/Peter

Bussmicke

Citat från: Andreas91 skrivet 24 juni 2014, 17:11:26 PM
Synd med MaxCi-bussarna, fastän de känns som väldigt trötta och slitna efter lång och trogen tjänst. För Omni-bussarna plockar vi dock fram en fin flaska bubbel att fira med. Äntligen försvinner smäcket!

Gnäll,  inget fel på omni
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Citat från: Peter Rost skrivet 24 juni 2014, 17:22:49 PM
Intressant dokumentation, Hasse! :) Är tanken att slopa Omnilinkarna 5270, och 5282 - eller är det "sommarledighet"?

/Peter
5263,67,68,70,82,(5182,83,84),har ju gått på Lidingö så dom lär väl behöva flyttas till hösten i så fall.../Ulf

Andreas91

Citat från: Bussmicke skrivet 24 juni 2014, 17:38:36 PM
Gnäll,  inget fel på omni

Om inte första gången, så var det iaf längesedan jag upplevde att ett glädjerop kom att tolkas som gnäll. Med Omni, i detta fall, syftades det specifikt på OmniCity-ledbussarna och jag känner mig rätt så säker på att få innerstadsbor kommer sakna dessa bussar - om ens någon!

Gnäll har ingenting att göra med utrangering av gamla innerstadsbussar eller mitt glädjerop över OmniCity-ledernas uttåg ur stan. Gnäll har vi sett gott om från andra här på forumet och det räcker mer än väl med det! Något du önskar lägga till, eller kan vi fokusera på trådens ämne?

Bussmicke

Jag glömde  en ;)
Du skrev Smäcket... :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

J0han

Ja, 5151 saknades tydligen så dom skickade ut detta meddelande till alla bussar i City, det förklarar saken varför dom inte hittade den ;)


MartinMartin


Ersa

Ja, meddelanden om borttappade bussar ser man ju då och då. Har PC:n slocknat, som de gör efter några få timmar, så går de ju inte att spåra via GPS.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 24 juni 2014, 17:38:36 PM
Gnäll,  inget fel på omni

De som kör och åker dessa OmniCity kanske är glada att de tas ur trafik? Och med tanke på alla dina negativa pikar mot MaxCi genom åren kanske du får tåla att andra personer ogillar andra modeller? :)

5783

OmniCity ledvagnarna har en stor fördel enligt mig och det är den sjunde dörren längst bak. Det är synd att SL(L) inte tar efter de städer som har 2+2+2+2 dörrar. Det känns ofta som att SL(L) är efter andra storstäder i Europa. Både när det gäller tunnelbana, spårväg och buss.

Andreas91

Citat från: Ersa skrivet 24 juni 2014, 21:02:01 PM
De som kör och åker dessa OmniCity kanske är glada att de tas ur trafik? Och med tanke på alla dina negativa pikar mot MaxCi genom åren kanske du får tåla att andra personer ogillar andra modeller? :)

Tack, Ersa!  :) Du träffade bullls-eye på båda punkterna.

Svoca

Även 5385 står uppställd vid Kvarnholmen.

Bussmicke

Så många anställda redan?  Går det åt så mycket mindre på sommaren?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.