Bus4you - premiär

Startat av Staffan Sävenfjord, 22 oktober 2007, 18:20:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Finns det några interiörbilder?

Staffan Sävenfjord

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Här kommer så mina utlovade bilder.



Här är bilden Staffan inte hunnit ta men det hinner han tids nog.







I övrigt hänvisar jag till Staffans bilder samt min hemsida där fler bilder finns.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magne

Seriøst? Er det 3 seters modellen?? Ok, bussen er jo herlig å se på, men dette ble jo bare enda bedre!!
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Johan B

Citat från: Bussmicke skrivet 24 oktober 2007, 04:26:18 AM

Här kommer så mina utlovade bilder.


Tjusigt Micke. Snygg buss det där och Scanias nya förarplats är lika snygg den.

Axel

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 oktober 2007, 14:23:39 PM
Borås Tidning skriver i dag om Bus4you.

Göteborgposten skriver i dag om Bus4you. Artikeln

Simon Bertilsson

#21
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 oktober 2007, 22:21:24 PM
Missade du den här tråden  ;)
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=5481.msg35364#msg35364

Det gjorde jag minsann...  ;)

Genialt! Nu skulle till och med jag kunna tänka mig att åka fjärrbuss om det knep, och om de hade trafikerat Skåne.
Otroligt snygga bussar, både formmässigt och grafiskt. Men framför allt verkar ju komforten ligga på topp. Rena limousinen jämnfört med normala expressbussar. Dyrt verkar det heller inte vara.
Eluttag och internet via W-lan och säkrar dessutom sysselsättningen för oss med laptop.

Vi får hoppas att det går bra för dem, så kanske de kan ta upp lite konkurrens med SJ och de andra expressbolagen och pressa priserna ytterligare.

Bussmicke: Tack för de bilderna.

michael k

fina bussar ;D
det är bara bra att swebuss får lite konkurans på sträckan
säfflebussen har ju kört samma sträcka innan men de chablade väl bort sin chans till att konkurera med swebuss
som fd förare på linje 350 vet man ju att säffles största konkurent inte är swebuss utan fällebenen som egna ledningen lägger ut :-\
när säfflebussen drog igång linjen stockholm köpenhamn var det ju en hel del konstigheter som försekom från swebuss anställda efter linjen
men det var ju bara en susning i säven mot den konstiga attityd firmaledningen hade
hur mycket reklampengar sattsades det innan linjen startade?
ursäkta ot lycka till nu buss4yuo

Bussmicke

Tack Simon, kul att bilderna gick hem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Pratade med Bo Stockhaus i dag och han verkar nöjd så här långt och är övertygad om att deras koncept ska bli framgångsrikt. Till skillnad från Säfflebussen så satsar bus4you mycket på att tala om de finns. Vi får väl önska de lycka till!
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina