GUB 830-835 sålda enligt bilregistret m.m.

Startat av Bese001, 22 januari 2011, 10:54:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Citat från: Patrik skrivet 26 januari 2011, 16:24:02 PM
Är den bättre än dom andra?  :-\

Jag åkte med den i förra veckan. Det osade lite bränt när man satt längst bak.

/Janne 

lil-sis

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 24 januari 2011, 16:03:24 PM
   Men det är bara att ropa in på fel så är upp till TL att se till att dom noterar det fel du ropar in i digitala felrapportloggen. Mer kan du inte göra.

   Sedan kan du gå in på intranätet och kolla på fordonsuppföljning och kolla vad sopm är inskriver på resp. fordon.

   //Niclas

Har felrapporterat samma  buss under minst tre veckors tid med en exakt beskrivning av vad som händer och i vilken situation.

No action.

Det är synd och man tappar ju lite lusten att felrapportera. Jag saknar lapparna :D

KG

Citat från: lil-sis skrivet 26 januari 2011, 19:56:31 PM
Har felrapporterat samma  buss under minst tre veckors tid med en exakt beskrivning av vad som händer och i vilken situation.

No action.

Det är synd och man tappar ju lite lusten att felrapportera. Jag saknar lapparna :D

Om det är till någon tröst är det precis lika på ett företag som kör gula bussar...  ::)

Mikko

Citat från: lil-sis skrivet 26 januari 2011, 19:56:31 PM
Har felrapporterat samma  buss under minst tre veckors tid med en exakt beskrivning av vad som händer och i vilken situation.

No action.

Det är synd och man tappar ju lite lusten att felrapportera. Jag saknar lapparna :D

Det är just det jag menar. Har hört även från andra nya kollegor att de känner samma sak.  :-\

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Oskar A

Citat från: Jacob Almgren skrivet 26 januari 2011, 21:04:10 PM
Så den är tagen ur trafik?

//Jacbo

Överskriven på Flygplatsparkering MA i måndags 24/1.

Var visserligen ett tag sedan jag åkte just 177 men har generellt fått intrycket att de i serien 177-184 som fortfarande fungerar rullar på ganska hyfsat samtidigt som de som ställts av p g a haveri varit risiga ett bra tag innan respektive haveri. 
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

lil-sis

Citat från: KG skrivet 26 januari 2011, 20:03:43 PM
Om det är till någon tröst är det precis lika på ett företag som kör gula bussar...  ::)

Jag misstänker att just den bussen är svår för verkstaden att provköra, eftersom den inte ALLTID uppför sig skumt, det är därför jag försöker beskriva så noggrant.

Men häromveckan så ropade jag in två fel på en buss som jag körde till garage, när jag hämtade samma buss nästa morgon så var båda felen fixade  :-*

Patrik

Min premiärtur med 177an blir på tisdag kl 04 för Quality Hotel, hoppas den går bra annars j***ar....  :-[
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 27 januari 2011, 18:53:00 PM
Min premiärtur med 177an blir på tisdag kl 04 för Quality Hotel, hoppas den går bra annars j***ar....  :-[

Vi emotser bilder på premiärturen..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Citat från: Patrik skrivet 27 januari 2011, 18:53:00 PM
Min premiärtur med 177an blir på tisdag kl 04 för Quality Hotel, hoppas den går bra annars j***ar....  :-[
Min far tyckte rent generellt att serien från just 177-184 var maskinellt bäst av alla biogasbussar. För några år sedan hade han haft 177:an 5 timmar en kväll på tvåan och den kvällen tyckte han hade vart jättebra. För i vanliga fall fick man ju några "hinkar" i 370- serien eller biogasbussar från 140-161 som han beskrev det. Så helt dåliga kan de ju inte vara :)

//Simon

Patrik

171-173 och vår lilla Neoplan har redan förstört alla Neoplan för mig känns det som.
Verkar inte vara något att lita på och väldigt oergonomiska att köra...
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Patrik

179 gick i premiärtrafik hos oss idag.
Det var inte jag som körde, men den verkade ha klarat hela sitt 11-timmarspass så den kanske går bra...?
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Jacob

Så vilka ur 177-184 finns kvar i Uppsalatrafik?

Ser det ut så här? komplettera gärna!
177 - Flygplatsparkeringen MA
178 - Verkstaden, Boländerna Uppsala
179 - Flygplatsparkeringen MA
180 - Trafik?
181 - Verkstaden, Boländerna Uppsala
182 - Trafik
183 - Skrot
184 - Verkstaden, Boländerna Uppsala

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Oskar A

Citat från: Jacob Almgren skrivet 17 februari 2011, 00:52:17 AM
Så vilka ur 177-184 finns kvar i Uppsalatrafik?

Ser det ut så här? komplettera gärna!
177 - Flygplatsparkeringen MA
178 - Verkstaden, Boländerna Uppsala
179 - Flygplatsparkeringen MA
180 - Trafik?
181 - Verkstaden, Boländerna Uppsala
182 - Trafik
183 - Skrot
184 - Verkstaden, Boländerna Uppsala

//Jacob

180 gick i trafik igår så där kan frågetecknet tas bort. I övrigt har jag inget att invända mot din förteckning.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Rickbox

Då är snart de sista bussarna med den gröna stolsklädseln borta... ska jag vara ärlig så tycker jag den gamla inredningen är mysigare!