AARG! Facelift 8500!

Startat av LarsBudtz.dk, 05 maj 2010, 17:25:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Citat från: virtual1 skrivet 07 maj 2010, 18:54:31 PM
Försök inte, Linje 676 är vanligtvis blåa kort-volvos ;-)

Boggi om vi ska vara petiga.  ;)

M224

Jag hoppas att alla i den här tråden INTE ändrar uppfattning om några månader och börjar helgonförklara designen. Det brukar ju vara så med folk och jag tycker att det är så j***a löjligt. Själv brukar jag inte ändra uppfattning så ofta, ett undantag är C20 som jag tyckte var fula i början men som jag började att gilla mer och mer (hytten alltså, resten är så trist som det bara kan bli). X60 är skitfula, ser ut som en blåsfisk framifrån och den tråkigaste lackeringen jag sett. Den här fronten ser galet plastigt ut, lika plastig som OmniLink II. De små halogen-lyktorna är som tagna från en fisk som lever på 10.000 meters djup. Passar inte alls in på ett stort fordon (rent designmässigt). Men de slår inte minilyktorna som Td-loken får...

Niklas Bygdestam

Citat från: bussgrabben skrivet 07 maj 2010, 14:54:46 PM

GUB-grönt



Fortfarande kan jag inte bestämma mig om jag gillar formen eller inte på den här bussmodellen. Men roligt att få se hur den kan tänkas se ut i Uppsalagrönt :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Optimal

ingen som vill göra SL lack inkl SL logga i fronten ;)

Danne B.

Citat från: Jim skrivet 07 maj 2010, 22:09:00 PM
ingen som vill göra SL lack inkl SL logga i fronten ;)

Kollat i fjärde inlägget nerifrån på sida 3 i den här tråden?

//Danne

Ersa

Helt underbart, Bussgrabben! ;D
Vad finns det för fler färger du kan göra när du ändå har ångan uppe?

De tre Ultrafärgerna behöver man nog inte övertala dig mycket för att rita? ;)
1: Silver med röd rand
2: Lite mörkare silver med orange rand
3: Den tidiga orange lacken som gamla Ultra och 60-65 hade före de blev blå.

Överkurser?
-Skelleftebuss
-Länstrafiken Norrbotten
-Veolias egen firmalack för Örnsköldsvik
-Jämtlandsbuss grönvita
-Postens diligenstrafik? 8)

Ersa

Citat från: M224 skrivet 07 maj 2010, 20:05:21 PM
Jag hoppas att alla i den här tråden INTE ändrar uppfattning om några månader och börjar helgonförklara designen.

Må denna tråd sparas som bevis! 8)

Cyklisten

Kör Skånegult med pilar ;D

m.e.

Var skeptisk til å begynne med men, jeg må si at med litt andre farger så ser den bedre ut. Skulle ønske bare at Volvo kuttet ut den stygge plastgrillen og heller plaserte Volvo logoen lenger nede.
Lurer på hvordan den ville bli i Nettbuss blå eller TIMEkspressen Lila?

Kim

Jeg var i Säffle i går, og de var ved at bygge 8500 facelift til Vesttrafik, så det varer ikke længe før at den kan ses i blå farve med blå/sort front.

Jeg måtte selvfølgelig ikke tage billeder af dem, så i må vente lidt med at se dem.

Volvo fortalte at 8500'eren skal på pension til næste år, og der kommer en helt ny karrosserimodel.

Ersa

Tänk er den första SL-röda B9S:en med denna front. ;D

Peter L

Citat från: Kim skrivet 08 maj 2010, 08:02:09 AM
Jeg var i Säffle i går, og de var ved at bygge 8500 facelift til Vesttrafik, så det varer ikke længe før at den kan ses i blå farve med blå/sort front.

Jeg måtte selvfølgelig ikke tage billeder af dem, så i må vente lidt med at se dem.

Volvo fortalte at 8500'eren skal på pension til næste år, og der kommer en helt ny karrosserimodel.

Varför gör man en facelift om modellen ändå ska utgå nästa år? Eller är det en "stegvis" övergång?

Ersa

Citat från: Peter L skrivet 08 maj 2010, 09:06:15 AM
Varför gör man en facelift om modellen ändå ska utgå nästa år? Eller är det en "stegvis" övergång?

Så att man kan "hotta upp" sina gamla B9S/8500:or av 2005 års modell? ;)

Kim

Citat från: Peter L skrivet 08 maj 2010, 09:06:15 AM
Varför gör man en facelift om modellen ändå ska utgå nästa år? Eller är det en "stegvis" övergång?

Ja, det er nok en "stegvis" övergång..

Bussmicke

Citat från: Kim skrivet 08 maj 2010, 08:02:09 AM
Volvo fortalte at 8500'eren skal på pension til næste år, og der kommer en helt ny karrosserimodel.

Tråkigt att enn snygg modell försinner.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.