Nu har nya IKEA-bussen i Sthlm rullat i två dagar...

Startat av Danne B., 05 januari 2010, 22:17:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Trevligt!

Men nu borde man väl kunna skylta den 'Regeringsgatan' eller liknande då man väl vänt om och är på väg till stan?
IKEA står det ju IAF redan på bussen på alla håll o kanter i övrigt, så det kan man väl knappast missa ändå?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 08 januari 2010, 00:13:48 AM
Trevligt!

Men nu borde man väl kunna skylta den 'Regeringsgatan' eller liknande då man väl vänt om och är på väg till stan?
IKEA står det ju IAF redan på bussen på alla håll o kanter i övrigt, så det kan man väl knappast missa ändå?

Det ligger nå´t i vad du säger.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

groenis

Micke
Du är tydligen ett riktigt charmtroll om jag ska läsa de unga damerna som är på väg ombord
på sista bilden ;)

/Lennart

Bussmicke

Citat från: groenis skrivet 08 januari 2010, 01:09:35 AM
Micke
Du är tydligen ett riktigt charmtroll om jag ska läsa de unga damerna som är på väg ombord
på sista bilden ;)

/Lennart

Ser bara så ut, det tittar inte åt mitt håll o pratar med varann.
Jag charmtroll, det har jag svårt att tro på.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

groenis

Passa på och ta åt dig :D
Min mamma sa alltid att jag var söt och rar fram till 6 månaders ålder :P
sen upptäckte jag världen

/Lennart

Danne B.

#36
Citat från: virtual1 skrivet 08 januari 2010, 00:13:48 AM
Trevligt!

Men nu borde man väl kunna skylta den 'Regeringsgatan' eller liknande då man väl vänt om och är på väg till stan?
IKEA står det ju IAF redan på bussen på alla håll o kanter i övrigt, så det kan man väl knappast missa ändå?

Det kan man tycka, men frågan är om det finns någon poäng med det! Bussen plockar ju bara upp påstigande på två ställen: IKEA samt Regeringsgatan!

Det är ju därmed faktiskt ganska uppenbart i vilken riktning bussen är på väg när man kliver på! Dom som står vid IKEA vet ju att dom är på väg därifrån och dom som står vid Regeringsgatan vet ju att dom inte är vid IKEA! ;)

//Danne

yngrot

 Dom som står vid IKEA vet ju att dom är på väg därifrån och dom som står vid Regeringsgatan vet ju att dom inte är vid IKEA! ;)

//Danne
[/quote]


Är du helt säker på detta??? Ofta som folk inte har en aning om var de är... ;D ::)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Folk läskunnighet brukar sällan vara på topp...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Danne B. skrivet 08 januari 2010, 09:41:55 AM
Det kan man tycka, men frågan är om det finns någon poäng med det! Bussen plockar ju bara upp påstigande på två ställen: IKEA samt Regeringsgatan!

Det är ju därmed faktiskt ganska uppenbart i vilken riktning bussen är på väg när man kliver på! Dom som står vid IKEA vet ju att dom är på väg därifrån och dom som står vid Regeringsgatan vet ju att dom inte är vid IKEA! ;)

//Danne

Jo, fast är du inne i stan/vid IKEA kan det ju vara en fördel om destinationen syns, så vet du ju om du missat bussen, eller om den är på väg för att kunna plocka upp dig eller ej!

UglyJazz

Ska vi ha en liten vadslagning om när den blir repad, kantstött eller krockad?

Jag tror att den är med om något före xxx...?
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Peter Öden

Hej !

Var det Linjebuss som var först s.a.s. på plan med att köra  IKEA-bussen ??
Kommer ihåg när de körde med bl.a. BF 76 Säffle och senare även med Vlo B59 Säffle.

Mvh Peter Ö

Fredde

Citat från: UglyJazz skrivet 08 januari 2010, 19:02:30 PM
Ska vi ha en liten vadslagning om när den blir repad, kantstött eller krockad?

Jag tror att den är med om något före xxx...?


Knappast så troligt på denna körningen, om man bortser från en ren olycka. Hur många förare kan det tänkas bli på vagnen? En handfull?


Danne B.

Citat från: virtual1 skrivet 08 januari 2010, 17:41:23 PM
Jo, fast är du inne i stan/vid IKEA kan det ju vara en fördel om destinationen syns, så vet du ju om du missat bussen, eller om den är på väg för att kunna plocka upp dig eller ej!

Förlåt, jag är lite trött... Jag förstår faktiskt inte alls vad du menar nu?! :-[ Misstänker att jag missförstår, men man ser ju om bussen är på väg mot dig eller bort från dig och kan på så vis avgöra om man missat den eller ej! ;)

//Danne

Danne B.

Citat från: UglyJazz skrivet 08 januari 2010, 19:02:30 PM
Ska vi ha en liten vadslagning om när den blir repad, kantstött eller krockad?

Jag tror att den är med om något före xxx...?

Vad är din poäng med detta?

//Danne