j***ar, jag hann inte vara Ljusskygg...

Startat av Bussmicke, 05 september 2009, 20:35:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius



Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 september 2009, 20:51:04 PM

  Vad elak du e  ;D

   //Niclas

He he, jag har då alrdig sett ett solskydd fara ned så snabbt som denna gången men kameran var snabare...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Patetiskt folk det där... Varför i h*****e kör man buss om man inte vågar vara offentlig?

Sven W

Hej

Jag tycker det ser ut som han vinkar åt dig.

Hälsningar
Sven

RoTe

Citat från: Sven W skrivet 05 september 2009, 22:10:02 PM
Hej

Jag tycker det ser ut som han vinkar åt dig.

Hälsningar
Sven

Bussmicke säger ju att han aldrig sett ett solskydd åka ner så snabbt...

Simon Bertilsson

Det enda tråkiga med den här bilden, det är att busschauffören förmodligen aldrig får se bilden. Hade varit sjukt skoj att se hans reaktion på tråden!  ;D

Zella

Ny fotovinkel... solskydsdrama  ;)

Häftig bild BM.

Ulf Rådeström

Citat från: RoTe skrivet 05 september 2009, 21:38:53 PM
Patetiskt folk det där... Varför i h*****e kör man buss om man inte vågar vara offentlig?

Rätt!
På fem dagar runt om i Västtrafikområdet blev jag utskälld två gånger, en i Trollhättan av en förare som hoppade ut vid ett trafikljus!!! och började gorma om att det fanns många andra bussar o fota än hans.

Och på Frölunda Torg av en kvinnlig bussförare på Orusttrafiken som undrade om jag fotade bussen eller henne..och när jag förklarade att det var bussen och att jag samlade så tyckte hon misann att det var väldigt obehagligt för många förare att bli fotade ute i trafiken - då kunde jag inte hålla mig o svarade precis som ovan - att hon kanske borde jobba inom fyra väggar på ett kontor om hon inte vill hamna på bild - och "håll käften" var det svar jag fick - trevligt va  :)

Men lagen säger ja, och jag samlar på bussar och tänker inte sluta fota eller lägga av att fota vid just ett tillfälle eller en plats som jag spenderat tid och pengar att komma till för att någon inte tål att komma med på bild - och tycker inte någon annan skall göra det heller...

jonas a

#10
Citat från: RoTe skrivet 05 september 2009, 21:38:53 PM
Patetiskt folk det där... Varför i h*****e kör man buss om man inte vågar vara offentlig?


Jag håller med.

Varför inte underrätta bussbolagen om lagen och människors intresse att fotografera bussar, som blir sagt i följande tråd.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=27720.0

Jag har aldrig problem när jag fotograferar lastbilar. Verkar som lastbilschaufförer har bättre koll på deras intressegrupp?

Danne B.

Skön bild! Och som sagt, synd att inte chaffisen får se den... :)

//Danne

Nicklas K

Kan bara instämma med er andra om det patetiska i chaufförens beteende i detta fall och även i de fall där fotografen blir utskälld !  >:( Men det kan ju inte vara så svårt för de med dem kunskaperna här att ta reda på vilket garage bussen hör till och skicka bilden dit, så får ju "kollegan" se hur dum han ser ut !  ;D Till er alla bussfotografer där ute: Fortsätt fota ! Det är ju en dokumentation ni utför och om 20-30 år blir det riktigt intressanta bilder att se tillbaka på, så som vi gör idag med historiska bilder.

Mvh Nicklas K, stolt busschaufför som inte är ljusskygg  ;)

Niclas Rosenius

Citat från: Nicklas K skrivet 06 september 2009, 14:08:28 PM
Kan bara instämma med er andra om det patetiska i chaufförens beteende i detta fall och även i de fall där fotografen blir utskälld !  >:( Men det kan ju inte vara så svårt för de med dem kunskaperna här att ta reda på vilket garage bussen hör till och skicka bilden dit, så får ju "kollegan" se hur dum han ser ut !  ;D Till er alla bussfotografer där ute: Fortsätt fota ! Det är ju en dokumentation ni utför och om 20-30 år blir det riktigt intressanta bilder att se tillbaka på, så som vi gör idag med historiska bilder.

Mvh Nicklas K, stolt busschaufför som inte är ljusskygg  ;)

  Kunde inte ha skrivit bättre själv. Är själv inte ljusskygg om nån skulle vilja fota mig. Det tråkiga är att man ibland inte vet vem som tagit kort på en då när man inte får se nåt resultat.

   //Niclas

Björn Ax

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 september 2009, 14:23:01 PM
  Kunde inte ha skrivit bättre själv. Är själv inte ljusskygg om nån skulle vilja fota mig. Det tråkiga är att man ibland inte vet vem som tagit kort på en då när man inte får se nåt resultat.

   //Niclas

Jag märker dom aldrig. Har säkert fastnat på bild några gånger men aldrig märkt det. :(

Verkar som alla fotografer gömmer sig när dom tar kort på mig. :P