Huvudmeny

Swebus 0058.

Startat av Kent Skoog, 14 april 2009, 17:14:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 15 april 2009, 06:43:26 AM
Underbart att delad ruta och lodräta torkare kommer tillbaka på stads- och förortsvagnar! Bra gjort Säffle! :D
Nu fattas bara diffspärr, rektangulära strålkastare med stora torkarblad samt en rejält tilltagen förarplats... och vips har vi nästan en ny MaxCi ute i trafik igen! ;)
Nä det ska vara stora runda strålkastare och dubbla körriktningsvisare. :D :D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 april 2009, 09:51:16 AM
Nä det ska vara stora runda strålkastare och dubbla körriktningsvisare. :D :D

En ny "CN113-front"? Skål för det! ;D

Martin Maltkvist

#32
Citat från: Verspieder skrivet 15 april 2009, 09:54:45 AM
En ny "CN113-front"? Skål för det! ;D
Å så dörrvred och 2-2-1...
När ska Sverige återfå en riktig stadsbuss och har MaxCi någonsin funnits med dubbla framdörrar?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

CS

0058 finns tillsammans med en till (okänt nummer) hos Volvo Huddinge.
Dessutom mötte jag idag, och den stod senare även hos Volvo Huddinge, 0070 en ny Västtrafiklackad 9700.

Mikael Ringmarck

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 april 2009, 10:59:03 AM
Å så dörrvred och 2-2-1...
När ska Sverige återfå en riktig stadsbuss och har MaxCi någonsin funnits med dubbla framdörrar?

Men Martin då, har inte du varit och fotat de MaxCi som rullar i Stockholms innerstad?  ;) :D

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: CS skrivet 15 april 2009, 11:27:50 AM
Dessutom mötte jag idag, och den stod senare även hos Volvo Huddinge, 0070 en ny Västtrafiklackad 9700.

Har de to busser et regi-nr?
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Martin Maltkvist

Citat från: Mrbuss skrivet 15 april 2009, 11:54:13 AM
Men Martin då, har inte du varit och fotat de MaxCi som rullar i Stockholms innerstad?  ;) :D
*Host harkel...*
:-[
Hur kunde jag glömma bort?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Marc

Citat från: CS skrivet 15 april 2009, 11:27:50 AM
0058 finns tillsammans med en till (okänt nummer) hos Volvo Huddinge.
Dessutom mötte jag idag, och den stod senare även hos Volvo Huddinge, 0070 en ny Västtrafiklackad 9700.
Aha, där kom det felande numret 0070 mellan boggi- och ledserierna, tackar!

Johan B

Citat från: Verspieder skrivet 15 april 2009, 06:43:26 AM
Underbart att delad ruta och lodräta torkare kommer tillbaka på stads- och förortsvagnar! Bra gjort Säffle! :D
Nu fattas bara diffspärr, rektangulära strålkastare med stora torkarblad samt en rejält tilltagen förarplats... och vips har vi nästan en ny MaxCi ute i trafik igen! ;)

Om förarkåren inte ens kan anförtros medstyrande boggi vet jag inte om diffspärr är så bra att stoppa i vagnarna om det nu är reparationskostnaderna som skall hållas nere.

Fredde

Väntar med spänning på en bild på en av ledbussarna... 8)


homer

Citat från: Johan B skrivet 15 april 2009, 18:20:10 PM
Om förarkåren inte ens kan anförtros medstyrande boggi vet jag inte om diffspärr är så bra att stoppa i vagnarna om det nu är reparationskostnaderna som skall hållas nere.

medstyrande 3:e axel är standard hos volvo numera och dessa bussar är nog knappast undantagna

jämför med denna http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/6700/slides/Swebus_6762_XYT196_Katrineholm_070903d.html som är snarlik


CS

Citat från: Marc skrivet 15 april 2009, 17:21:20 PM
Aha, där kom det felande numret 0070 mellan boggi- och ledserierna, tackar!

Har serierna listats någonstans man har missat?

Ledbussar från 0071-0091 blir det väl då, men var hamnar resterande vagnar, drygt 50 nya Volvo till Stockholm var det ju sagt?

Citat från: Fredde_J skrivet 15 april 2009, 19:19:56 PM
Väntar med spänning på en bild på en av ledbussarna... 8)



Gissningsvis blir det samma stil med delad frontruta och separat destinationsruta, alltså liknande Göteborgs Spårvägars B9S.
En ny variant av B9S till Stockholm alltså!

at1981

Hej!


Hoppas det är tygmatta i taket i dessa boggies liksom Swebus 55-boggies :) :D
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Martin Maltkvist

Citat från: at1981 skrivet 15 april 2009, 20:24:14 PM
Hej!
Hoppas det är tygmatta i taket i dessa boggies liksom Swebus 55-boggies :) :D
Vågar man hoppas på läslampor och nattbelysning...? ;D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin