Huvudmeny

Swebus 0058.

Startat av Kent Skoog, 14 april 2009, 17:14:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog


Tobbe--

OMG  sjukt snygg bild ( volvo ;) ::)  )

CS

Vad jag hört ska Botkyrka få 7-8st boggi för att ersätta äldre scania kortvagnar.
Härligt, ser väldigt trevliga ut!

Möllers

Kommer denna ifrån Danmark bussen tänker mest på delat rutan på den  ???
Snygg är den ellerfall.

CS

Citat från: Mattias Möller. skrivet 14 april 2009, 18:04:24 PM
Kommer denna ifrån Danmark bussen tänker mest på delat rutan på den  ???
Snygg är den ellerfall.
Två framrutor plus en destinationsruta är en satsning för att minska glaskonstnaderna så detta lär vi se mer av hos Swebus.

Möllers

Okey vet att america har delat ruta på sina lastbilar kånsigt att inte Europa har det inte så mycket.
Sen vet jag inte vad det kostar byta ut en ruta på en Lastbil är det dyrare än buss rutan tro  ???

homer

Mycket trevligt ser fram emot att få ratta denna

men blir fundersam om det är AC i hela bussen eftersom de saknas öppningsbara fönster och ingen sån liten AC låda längst fram

dessutom undrar jag om den enormt långa antennen är monterad på bussen eller på något bakom?

HB

Citat från: homer skrivet 14 april 2009, 18:34:46 PM
Mycket trevligt ser fram emot att få ratta denna

men blir fundersam om det är AC i hela bussen eftersom de saknas öppningsbara fönster och ingen sån liten AC låda längst fram



Det är full-ac i bussen. /Henrik/

Bussmicke

WOW, sjukt snygg vagn. Mycket Aabenraa-drag i utseendet
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jo så mycket liggt Aabenraa buss håller med.

Kent Skoog

Citat från: homer skrivet 14 april 2009, 18:34:46 PM
Mycket trevligt ser fram emot att få ratta denna

men blir fundersam om det är AC i hela bussen eftersom de saknas öppningsbara fönster och ingen sån liten AC låda längst fram

dessutom undrar jag om den enormt långa antennen är monterad på bussen eller på något bakom?

Antennen är monterad på bussen, funktionen däremot vet jag inget om.

AO

Riktigt snygg! Tycker volvo 8500 är mycket snyggare med skyltskåp. Är det höga stolar och säkerhetsbälten i bussen? Vad är det för nummer på bussarna dessa ska ersätta?

Erling.L

antennen e nog bara den vanliga fm antennen
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

homer

Citat från: HB skrivet 14 april 2009, 18:38:17 PM
Det är full-ac i bussen. /Henrik/

låter ju bra, får hoppas den är starkare vid förarplatsen än på trängselbussarna

Citat från: AO skrivet 14 april 2009, 19:25:43 PM
Riktigt snygg! Tycker volvo 8500 är mycket snyggare med skyltskåp. Är det höga stolar och säkerhetsbälten i bussen? Vad är det för nummer på bussarna dessa ska ersätta?

Ser ju ut att vara gardiner på den
skall ersätta 1800-1819. 12  st skall komma


hade ju varit trevligt med övre extraljus som Busslink har valt men annars mycket bra med en inåtgående framdörr

de enda jag undrar över är de som står i cbr
Antal sittande passagerare, max:  43
Antal bältade passagerare, max: 47

Zella

Den var väldigt charmig  8)