Ytterligare en "ny" buss till Swebus Umeå siktad...

Startat av Esbjörn, 31 maj 2008, 16:37:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Walter skrivet 16 juni 2008, 18:26:39 PM
Det måset väl ändå kommit fler bussar än de hittills ca tio som rapporterats?

Det sägs att man bara behöver 25 bussar på vägarna under sommarturlistan. Om detta stämmer vet jag inte, men med c:a 20 övertagna Polarbussar borde det ju räcka gott och väl med 10 inlånade. Förutsatt att inga B7:or får för sig att gå sönder bara...  ::)

Citat från: Walter skrivet 16 juni 2008, 18:26:39 PM
Hr man börjat omnumrera Ultra-vagnarna ännu?

Svaret på denna fråga kommer senare, från en annan skribent. Hav tålamod.

Jessika

Ja, visst hade blåbussarna nya nummer idag - eller? Och Swebus-loggan på sidan hade ersatt Veolia-loggan.

Kul också med alla röd-gula inslag på stan; vissa skyltade med "Vikariebuss". Men jag kommer sakna Veolias Volvo-ledare...

Jag har också sett den vita bussen (Swebus 3899) med flygbuss-målning - men går den verkligen som flygbuss i Umeå?! Hur ska det funka med allt bagage? Flygbussen är ju redan en total katastrof som det är, utan bagageutrymmen men framför allt extremt försenad allt oftare... (Att ankomma flygplatsen 5-15 minuter efter det att incheckningen stängt är ingen ovanlighet... Själv åker jag taxi till dess jag har bevisats om att Swebus har lyckats vända trenden.)

/Jessika

bussgrabben

Jag såg några gamla Ultra-vagnar som har fått nya nummer idag. Svarta siffror i 69xx-serie om jag inte såg helt fel?

Ersa

Dagens flygbussmålning på 3899 är nog en rest från det ställe där den gick som flygbuss tidigare. Någon som vet var den kommer ifrån senast? Mera förköpsbiljetter på flygbussen vore en idé, men då måste man ordna fram biljettautomater (a'la SL) på de största hållplatserna. Men någon sådan satsning visar tyvärr inte Länstrafiken något intresse för ännu.

Svarta siffror? Det hade 2787 innan... och det var inte snyggt. :( Vitt ska det vara på blått.

bussgrabben

Nej, det är inte speciellt snyggt och inte speciellt lättläst för oss som intresserar oss.