En sista bussbild och Tack & Adjö!

Startat av Patrik, 16 maj 2008, 01:34:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ante

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 17 maj 2008, 20:27:35 PM
Liten skillnad blir det ju men vet ju inte direkt om jag tycker det är nån större skillnad med tanke på utrymmesskillnaden

Kvalietsmässigt lär det blir en uppryckning. Binero är ett av Sveriges driftsäkraste webbhotell med relativt låga priser och bra spec. på webbhotellet.
Har själv använt Binero i över ett år och kan inte komma på något särskilt negativt att säga om dem. Supporten är den bästa jag har varit med om (och då har jag erfarenhet av 10-talet webbhotell). Snabb, trevlig och ger bra svar.

Hur seriös Scorpion Data är kan man fundera på. Copyrighttexten på sidan är inte uppdaterad sedan 2006. Priserna på webbhotell och domäner varit desamma alla år som jag varit aktiv med hemsidor, vilket börjar bli några stycken nu. En annan grej som är lite mysko är att de köpte upp SajtX för kanske 1,5 år sedan (som jag var kund hos), sedan 2 år har jag inte fått någon faktura från varken Scoropion eller SajtX trots att webbhotellet fungerar precis som det gjorde när jag betalade. Så jag lever fortfarande på lånad tid där.

Ett lågbudgetalternativ som Scorpion Data är bra att börja med, men ju mer man håller på med hemsidorna desto mer bör man överväga att flytta till ett större och seriösar webbhotell såsom Binero, Space2U eller Loopia.

Patrik

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 17 maj 2008, 20:35:33 PM
´

Låter fint!
Nu tycker du nog jag börjar bli traggig så jag bytar ämne lite grann.
Får önska lycka till med din nya inriktning även om jag tycker det är tråkigt att du ska sluta med bussfotandet.
Men jag kommer även i framtiden besöka din sida väldigt ofta och titta på alla bilder av högsta kvalitet.
Det allra mesta du har visat tills idag har hållt absolut toppkvalite och jag har ingen anledning att tvivla på att det inte kommer bli ännu snäppet bättre i fortsättningen.

Tack!

bjalle

Citat från: Ante skrivet 17 maj 2008, 20:36:16 PM
Kvalietsmässigt lär det blir en uppryckning. Binero är ett av Sveriges driftsäkraste webbhotell med relativt låga priser och bra spec. på webbhotellet.
Har själv använt Binero i över ett år och kan inte komma på något särskilt negativt att säga om dem. Supporten är den bästa jag har varit med om (och då har jag erfarenhet av 10-talet webbhotell). Snabb, trevlig och ger bra svar.

Hur seriös Scorpion Data är kan man fundera på. Copyrighttexten på sidan är inte uppdaterad sedan 2006. Priserna på webbhotell och domäner varit desamma alla år som jag varit aktiv med hemsidor, vilket börjar bli några stycken nu. En annan grej som är lite mysko är att de köpte upp SajtX för kanske 1,5 år sedan (som jag var kund hos), sedan 2 år har jag inte fått någon faktura från varken Scoropion eller SajtX trots att webbhotellet fungerar precis som det gjorde när jag betalade. Så jag lever fortfarande på lånad tid där.

Ett lågbudgetalternativ som Scorpion Data är bra att börja med, men ju mer man håller på med hemsidorna desto mer bör man överväga att flytta till ett större och seriösar webbhotell såsom Binero, Space2U eller Loopia.

Jag tvivlar inte en sekund på vad du säger här.
Har som sagt ingen egen erfarenhet av Binero.
Har själv konto hos Sajtx (Hässleholm) samt Scorpion Data och tycker det fungerar bra.
Huvudsaken är ju att man själv känner sig nöjd med sitt val

Magnus_J

själv har jag inte så mycket värt att nämna på mitt webhotell men jag använder mig av one.com och det har funkat bra utan problem. kostar en 500.- / år +domänavgiften på 150 pix  ... har nog en 8-9 jobbkonton där också.

ett annat tips som jag fick på bra webhotell med bra support är http://www.oderland.se/webbhotell/
ligger ett fåtal på varje server där tydligen. fast priserna är högre än partisk exempel.

Staffan Sävenfjord

I senaste numret av Råd och rön finns ett test av olika webbhotell:
http://www.radron.se/upload/Webbhotell3.pdf
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Patrik

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 maj 2008, 19:05:36 PM
I senaste numret av Råd och rön finns ett test av olika webbhotell:
http://www.radron.se/upload/Webbhotell3.pdf

Där tycker jag att Binero borde vunnit över Surftown, typ alla priserna var lägre och supporten vet jag är grym, det enda viktiga är väl utrymmet som skiljer men 10GB behöver jag inte.

jocke

Om än lite sent.
Så lycka till och vi ses väl här igen antar jag :)

Jag förändrar era liv med detta inlägg


Johan B

Ja lycka till med framtidsplanerna, det blir säkert alla tiders. Kan man presentera bussbilder i den mängd med så hög och jämn kvalitet som du gjort bör det inte vara några problem med andra motiv heller. Ställer mig naturligtvis till skaran som tycker det är synd att du slutar helt med bussfotandet men vill samtidigt poängtera att man ska ägna sig åt det man känner för och tycker är kul.