En sista bussbild och Tack & Adjö!

Startat av Patrik, 16 maj 2008, 01:34:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nu är det så här, jag avslutar mitt bussfotande med denna bild för att jag ska börja med att ägna mig mer åt att fota andra saker och försöka utveckla mig och arbetslivet börjar snart för mig med allt vad det innebär så tiden kommer troligen rinna iväg.

Jag kommer fortfarande vara inne på forumet (säkert varje dag som vanligt) och se vad ni har för rackartyg för er och för att hålla mig uppdaterad, kanske kan man hjälpa till med någon enstaka bussbild ibland om man ser nåt när man är ute och reser som jag förhoppningsvis ska fortsätta med, som vissa sett i Ordet är fritt så kanske det blir en långtur till lappland efter sommaren...

Med att jag slutar fota bussar så kommer PHs Bussar inte längre att uppdateras efter det här och det innebär att jag INTE kommer betala den dryga tusenlappen som det kostar att hålla sidan uppe i ett år så i början av juli kommer sidan att försvinna från det underbara Internet och alla bilder kommer bli otillgängliga.

Jag kommer om någon månad eller så istället starta en ny hemsida (som troligen ska heta patrikhansson.se) där jag kommer lägga ut lite andra, mer konstnärliga bilder.

Ni kommer troligen mest se mig i Ordet är fritt om ni vill se några av mina bilder så kolla in där ibland, just nu kan ni se otroligt vackra bilder från Gränna och Visingsö *gör reklam för mig själv*.

Så Tack & Adjö och på återseende utan bussbilder!

Simon Bertilsson

Låter för mig enbart positivt.
Jag har aldrig varit någon bussfantast, men du är en riktigt bra naturfotograf. Ska bli skoj att få se mer från den biten!

Ber att få önska lycka till. :)

Kinslayer

Tråkigt att du slutar med bussfotandet men det ska bli kul att se den nya hemsidan sen när den är färdig. Dina naturbilder är ju grymma..... Jag önskar dig lycka till!

Walter

TRåkigt för oss bussfantaster men kul för dig! Innebär arbetslivet något fotorelaterat?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan Hansson

Patrik det är synd att du lägger ner bussidan.
Kan du inte ha den länkad samman med din nya hemsida och allt under en adress och som en stor fotosida.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Rickardo

Tack för dina fina bilder Patrik!

Lycka till!

/R

Patrik

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 16 maj 2008, 02:49:08 AM
Låter för mig enbart positivt.
Jag har aldrig varit någon bussfantast, men du är en riktigt bra naturfotograf. Ska bli skoj att få se mer från den biten!

Ber att få önska lycka till. :)

Tack, bra att vi tänker på samma sätt  :)

Citat från: Kinslayer skrivet 16 maj 2008, 05:21:57 AM
Tråkigt att du slutar med bussfotandet men det ska bli kul att se den nya hemsidan sen när den är färdig. Dina naturbilder är ju grymma..... Jag önskar dig lycka till!

Tack!
Citat från: Walter skrivet 16 maj 2008, 07:41:40 AM
TRåkigt för oss bussfantaster men kul för dig! Innebär arbetslivet något fotorelaterat?

Inte just nu iaf men man vet aldrig i framtiden.

Citat från: Johan H skrivet 16 maj 2008, 08:20:09 AM
Patrik det är synd att du lägger ner bussidan.
Kan du inte ha den länkad samman med din nya hemsida och allt under en adress och som en stor fotosida.



Det kommer inte bli så bra, jag vill inte ha en hemsida med massa blandade saker och olika inriktningar och sen är domännamnet inte riktigt det jag vill ha på en fotosida.

Citat från: Rickardo skrivet 16 maj 2008, 08:26:52 AM
Tack för dina fina bilder Patrik!

Lycka till!

/R

Tack!

Ulf Rådeström

Citat från: Patrik skrivet 16 maj 2008, 08:55:59 AM
Tack, bra att vi tänker på samma sätt  :)

Tack!
Inte just nu iaf men man vet aldrig i framtiden.

Det kommer inte bli så bra, jag vill inte ha en hemsida med massa blandade saker och olika inriktningar och sen är domännamnet inte riktigt det jag vill ha på en fotosida.

Tack!

Mja...jag tror inte mycket på det hela om jag skall vara ärlig.
Det är helt ditt beslut Patrik, men det måste ligga annat bakom som gör att du plötsligt "tror" att du inte är intresserad av bussar längre.

Utveckla dig säger du? hmm...kan man inte göra det utan att släppa bussintresset?
Känns mer som om du skäms för det på något sätt...

Såklart tycker jag det är väldigt tråkigt, eftersom sidan har uppskattats mycket av mig, och varit prio ETT när jag skulle in och kika på bilder, både privat och i jobbet.

//Uffe

Patrik


Sundås

Tråkigt  du ska lägga ner, jag instämmer med Uffe, sidan har varit prioritet ett när man skulle titta på bilder.

Men, i o m att du lägger ner din bilduppladdning så har du faktiskt gett mig planer på en egen hemsida.. Inget ont som inte för något gott med sig. :)

Tack för alla fina bilder.

/ Sundås
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Patrik

Citat från: Sundås skrivet 16 maj 2008, 10:55:17 AM
Tråkigt  du ska lägga ner, jag instämmer med Uffe, sidan har varit prioritet ett när man skulle titta på bilder.

Men, i o m att du lägger ner din bilduppladdning så har du faktiskt gett mig planer på en egen hemsida.. Inget ont som inte för något gott med sig. :)

Tack för alla fina bilder.

/ Sundås

Tack, ja att bilduppladdningen skulle läggas ner var en liten "hint" om att detta skulle hända   ;)

Sundås

Citat från: Patrik skrivet 16 maj 2008, 10:57:25 AM
Tack, ja att bilduppladdningen skulle läggas ner var en liten "hint" om att detta skulle hända   ;)

Mjo, ja, det gjorde en minst sagt förvånad.. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jeppe Hagelbäck

Att få sådana ryck är bara hälsosamt. Jag har själv lagt av många gånger, för att sen "ta upp det igen". Kanske gör inte du det, men jag tror att risken är överhängande ;)
Men jag förstår dig. Du har rest land och rike runt under några år och gjort en fantastisk dokumentation av buss-sverige. Att du är en duktig fotograf råder det inga tvivel om!
Tror ändå att jag kan sätta mig in i vad du känner, du är helt enkelt nöjd och det är det som är det viktiga!
Du lämnar in med flaggan i topp. Inte som andra som bara tackar för sig utan att förklara varför.
Tack för dina bilder genom åren!

Patrik

Tack själv!
Det är precis som du säger, jag är nöjd med vad jag åstadkommit och jag ska fortsätta utveckla mig utanför bussområdet, någon dag kan det säkert slinka in en buss på minneskortet men inte som det varit dom senaste tre åren med femtielva bilder varje månad.

M224

#14
Jag förstår dig PH.

Jag har ju också lämnat bussfotandet bakom mig då jag kände att jag inte längre tyckte att det var kul och när man känner så ja då ska man sluta med en sak.

Man har inte heller så mycket tid när man arbetar heltid och att jaga bussar land och rike runt för att ha alla i en samling är ju något som få orkar med. Hade du fortsatt i samma takt som när du fotade som mest så hade du suttit på ålderdomshemet år 2070 med 1 miljon bussbilder och frågat dig vad du gjort av ditt liv. Det här är bra nyheter, det är dags att utnyttja din fina kamera till annat än bussar, släpp loss dina kreativa sidor helt.  ;)

Välkommen in i klubben "Forna bussfotografer" vi verkar bli fler och fler...

Tack för alla fina bilder men allt har sin tid.  8)

(obs! ta inte all text i detta inlägg på 100% allvar)