En Scania som visar allt! (2 bilder)

Startat av avenue, 26 maj 2007, 02:06:18 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

avenue

Några bilder från Stenungsund på Orusttrafikens #210 som har haft problem med trilskande lås till motorrumsluckan varvid den var ömsom uppe och ömsom nere under några dagar.




/Stefan

Andreas Ljungqvist

Vilka fina bilder.. Lite som påm Porsche kanske, en vinge som fälls upp över en viss fart..  ;)

nalle

Såg precis samma sak på en av Busslinks Örebrobussar i torsdags, fick däremot inte chansen att ta kort på den  :P

Söta bilder :)

/nalle

Neko

Såna är våra scanior ocå i Gbg . . .
Särskilt 32an verkar ha problem att 'hålla tätt'.
Rätt som det är så ser man inget genom rutan
bak o de är det bara att stanna, gå ut, dra
ner o smälla igen luckan igen.

Wolfie

Sånt hände även i Stockholm när jag körde. Efter att ha stängt luckan ett antal gånger så orkade jag inte springa bak efter varje ojämnhet i vägen. (Fast varannan passagerare kom och sa till att det var öppet bak). Tur att man fick en utbytesvagn lagom till avlösningen.  ;)

Walter

Har man varninglampa för detta vid förarplatsen eller kanske en summer av något slag?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Neko

Nope. Så länge inte bakrutan är reklamtäkt kan
man dock se om luckan åkt upp. Kikar man inte,
vet man inte. Om inte nån passagerare eller
kollega påpekar vill säga.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Wolfie

Problemet var ju inte att man inte såg att luckan var öppen utan att få den att hålla stängt.
Det var ett flertal gånger som när man skulle ta ut en buss körde över kanten till hallen och så var luckan därbak öppen, lyckades man få igen den ordentligt så blev det ett kort anrop om det fanns bussar att byta med, (det fanns det sällan på dagen, men på natten gick det oftast bra) annars fick man hoppas på det bästa.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

avenue

Nu är det fixat, verkar som jag överskred nån bandbreddsgräns för helt plötsligt kunde jag inte få upp en enda bild från Imageshack i full storlek utan bara som thumbnail. Så det blev till att flytta till Photobucket istället och hoppas att det går bättre där.

Leif D

Citat från: Stefan Zavarko skrivet 29 maj 2007, 22:52:28 PM
Nu är det fixat, verkar som jag överskred nån bandbreddsgräns för helt plötsligt kunde jag inte få upp en enda bild från Imageshack i full storlek utan bara som thumbnail. Så det blev till att flytta till Photobucket istället och hoppas att det går bättre där.

Varför hålla på och krångla med gratisplatser då då ?
1 Gb kostar 12 kr i månaden på One.com
;-)

avenue

Tack för tipset. Det verkar mycket intressant, billigt och obegränsad trafik - vad mer kan man begära?  ;D Ska dock ge Photobucket en chans i alla fall, har postat ett antal bilder därifrån och än så länge funkar allt.

Möllers

Var samma sak i min stan ner omnicity körde med lugan öppen.
Det hände flera gånger.

Niklas Bygdestam

Fick idag se en Neoplan i Uppsala som hade luckan helt öppen i bak
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.