Bildtest med 800px..

Startat av Patrik, 25 maj 2007, 19:14:23 PM

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Patrik



Passade tydligen inte, avkapad bild.

M224

Ser bra ut på min 19" skärm med 1280x1024.

Vad är det som är avkapat?

/Daniel

Patrik

Citat från: M224 skrivet 25 maj 2007, 19:15:21 PM
Ser bra ut på min 19" skärm med 1280x1024.

/Daniel

Inte med 1024x768.
Bilden slutar vid Hans....

Milan

Citat från: M224 skrivet 25 maj 2007, 19:15:21 PM
Ser bra ut på min 19" skärm med 1280x1024.

Vad är det som är avkapat?

/Daniel


Säger detsamma, på min 17 tums, eller vad jag har :P

//Milan

M224

Ajdå, det var förargligt.  :(

/Daniel

Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2007, 19:16:04 PM
Inte med 1024x768.
Bilden slutar vid Hans....

Patrik

Citat från: M224 skrivet 25 maj 2007, 19:17:30 PM
Ajdå, det var förargligt.  :(

/Daniel


Ingen höjdare att visa avkapade bilder tyvärr, tur att man har några hundra bilder kvar att redigera så att det kanske är fixat innan man lägger ut.

M224

Nej, det förstår jag. Vi får hoppas på att man löser det.

/Daniel

Citat från: Patrik skrivet 25 maj 2007, 19:18:33 PM
Ingen höjdare att visa avkapade bilder tyvärr, tur att man har några hundra bilder kvar att redigera så att det kanske är fixat innan man lägger ut.

Erol

Jag väntar svar från admin om han har funderat på utseendet lite,  i detta standard utseende går det inte att ända sidstorleken, men jag har ett som fungerar och väntar svar.

Patrik

Citat från: Erol skrivet 25 maj 2007, 19:22:27 PM
Jag väntar svar från admin om han har funderat på utseendet lite,  i detta standard utseende går det inte att ända sidstorleken, men jag har ett som fungerar och väntar svar.

Det låter lovande, hoppas det fixar sig, det verkar ju som att om man hade en mindre vänstermarginal på forumet så skulle det lösa allting istället för att forumet är centrerat.

OSkar000

Jag tror att detta skulle gå bra att lösa med ett tema som lägger avatarer och användarnamn ovanför själva inlägget. Tittade runt lite bland de olika teman som finns och hittade detta: http://custom.simplemachines.org/themes/index.php?lemma=221 (livedemo: http://www.remorse.gr/cosmos/index.php?theme=14 )

Jag antar att det finns stöd för att olika användare kör olika teman. Detta vore i så fall ett bra sätt för de som kör låg upplösning att få plats med både breda tabeller (inventareielistor osv) och bilder utan att behöva skrolla i sidled.

76

Ni med låg upplösning kan ju testa med att byta till temat kallat "Classic YaBB SE Theme". Det verkar tillåta att inläggen även sväller över "åt vänster", vilket gör att breda bilder får plats utan att de hamnar "utanför" eller tvingar en att scrolla i sidled.

Räcker inte det så testa även att klicka i rutan "Visa inte andra användares personliga bilder." så kan inläggen svälla över ännu lite mer utan att det blir problem.

Båda inställningarna finns under Profil -> Ändra i profil -> Utseende- och layoutinställningar.

Med reservation för att resultatet kan bli annorlunda på andra webläsare...  ;)

Patrik

Citat från: 76 skrivet 30 maj 2007, 19:27:14 PM
Ni med låg upplösning kan ju testa med att byta till temat kallat "Classic YaBB SE Theme". Det verkar tillåta att inläggen även sväller över "åt vänster", vilket gör att breda bilder får plats utan att de hamnar "utanför" eller tvingar en att scrolla i sidled.

Räcker inte det så testa även att klicka i rutan "Visa inte andra användares personliga bilder." så kan inläggen svälla över ännu lite mer utan att det blir problem.

Båda inställningarna finns under Profil -> Ändra i profil -> Utseende- och layoutinställningar.

Med reservation för att resultatet kan bli annorlunda på andra webläsare...  ;)

Herrej***ar, det funkar ju!
Tack så himla mycket! ;D

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 25 maj 2007, 19:15:21 PM
Ser bra ut på min 19" skärm med 1280x1024.

Vad är det som är avkapat?

/Daniel


Samma sak för mig.
Här på jobbet är det 15" skärmar medan jag har 19" hemma och hemma ser jag bilder större än 800 utan problem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.