Elbussar i Lidköping

Startat av larsy, 29 augusti 2019, 15:29:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

larsy


I Lidköping i tisdags sågs följande elbussar:
3912 LJR51H
3913 LDC72R
3914 sågs inte
3915 UKX07L
3916 EHC75W
3917 DYG36H
3918 KOR09W
3919 sågs inte
3920 KXL30N
3921 NZJ94G
3922 BNP94Z

Antagligen var ett par elbussar ur trafik för det gick en gammal 02xx-buss på linje 9. Linje 1 och 2 hade enbart elbussar.
//Lars Y

Jimpan

Snygga kärror även i blått, vi har ju fått likadana i Sörmland fast i grönt då.

Men intressant att se att man inom samma bolag här har valt att frångå BYD:s designschema på fram- och bakvagnen.
Dessa blåa är mer traditionellt målade vilket inte heller är fel med mer "raka linjer" och mindre "svarta rundlar"!
Eller är avtalen inne och styr sådant på detaljnivå?

Repriserar en bild på hur de Sörmlands-gröna ser ut:

"Mot bussåkar-sjukan finns ingen kur..."

Walter

Tack för bild och uppgifter

Dock har det nog blivit fel reg nr på 3915 VKX72L. V används inte inom svenska reg nr och om man byter till W så anges CBR att det inte finns. Hittar inget liknande nummer på SBH heller.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

larsy

Citat från: Walter skrivet 30 augusti 2019, 09:36:30 AM
Tack för bild och uppgifter

Dock har det nog blivit fel reg nr på 3915 VKX72L. V används inte inom svenska reg nr och om man byter till W så anges CBR att det inte finns. Hittar inget liknande nummer på SBH heller.

Sorry,
Jag skrev av anteckningarna fel, det skall vara UKX07L. Jag såg att 3922 också blev fel, skall vara BNP94Z.

Mikael T Nilsson

Tack för trevliga bilder och vagnlista!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin


Hagri

Citat från: larsy skrivet 29 augusti 2019, 15:29:36 PM



Antagligen var ett par elbussar ur trafik för det gick en gammal 02xx-buss på linje 9. Linje 1 och 2 hade enbart elbussar.
//Lars Y
Det var en hel del problem med dörrarna som påverkar att det rullar en del diselbussar. Samtidigt kör Skaradepån två linjer i Skara med diselbussar, de rullar även i Lidköping när de är på verkstan.