Swebus 1309 vid Lidköpings busstn - 4 april 2007

Startat av Mikael T Nilsson, 11 april 2019, 18:35:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Swebus 1309 lastar resenärer mot Trollhättan vid Lidköpings busstn kring påsk 2007.
Dessa Scania Irizar-bussar var ett tag vanliga på Västtrafik Skaraborgs expresslinjer 1 och 5 (f.d. Skaraborg Länstrafiks länspendel).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 11 april 2019, 18:35:56 PM


Swebus 1309 lastar resenärer mot Trollhättan vid Lidköpings busstn kring påsk 2007.
Dessa Scania Irizar-bussar var ett tag vanliga på Västtrafik Skaraborgs expresslinjer 1 och 5 (f.d. Skaraborg Länstrafiks länspendel).
Bussarna kom i trafik i samband med att Buss i Väst förlorade trafiken i Skaraborg till Swebus. Bussen på bilden köptes av Söne Trafik AB, som sålde ett stort antal bussar till Swebus i och med att de tog över trafiken. Det var på den tiden ett hårt slag för Söne, men de repade sig ju ordentligt och är nu ett av Sveriges största privatägda bussbolag.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 april 2019, 19:00:29 PM
Bussarna kom i trafik i samband med att Buss i Väst förlorade trafiken i Skaraborg till Swebus. Bussen på bilden köptes av Söne Trafik AB, som sålde ett stort antal bussar till Swebus i och med att de tog över trafiken. Det var på den tiden ett hårt slag för Söne, men de repade sig ju ordentligt och är nu ett av Sveriges största privatägda bussbolag.

Tack för uppgifterna Staffan! Ja, Söne har ju i skrivande stund en hel del skolbusstrafik i Skaraborg samt vanlig linjetrafik i olika län.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Tyvärr heter de väl inte Söne snart utan Connect... Tyvärr.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 17 april 2019, 05:18:42 AM
Tyvärr heter de väl inte Söne snart utan Connect... Tyvärr.

Säger tvärtom,, Söne som namn säger ingenting om man inte är bussintresserad, se här det alltid vart ett jädra trassel med vad so m varit Söne Buss och Söne Trafik