Huvudmeny

Fyrvägsstopp

Startat av Stefan P, 12 oktober 2010, 12:57:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Andreas

Citat från: Ersa skrivet 12 oktober 2010, 17:15:11 PM
Inte ett fyrvägsstopp, men väl ett flervägsstopp, dock ej skyltad med den röda tilläggstavlan, finns i korsningen Invernessvägen/Mörbygårdsvägen strax söder om Danderyds sjukhus. Det är stopplikt både för södergående trafik på Mörbygårdsvägen samt västergående trafik på Invernessvägen då den korsar Mörbygårdsvägen.

Jo, men det stämmer väl till viss del, men det bör väl ändå vara stoppskyldighet för de trafikanter som åker på Invernessvägen mot Inverness, alltså i östgående riktning och inte för dem som kommer ifrån Inverness. M.a.o. så finns det, vad jag vet, två stoppskyltar vid den korsningen, en för trafikanter ifrån Danderyds Sjukhus och en för dem som kommer på Invernessvägen i östgående riktning. ;)

Ersa

Hmm....  ser att jag måste rätta mitt förra inlägg med följande:
Det är stopplikt både för södergående trafik på Mörbygårdsvägen samt östgående trafik på Invernessvägen då den korsar Mörbygårdsvägen.

Ingen stopplikt för västgående trafik på Invernessvägen således, och norrgående trafik på Mörbygårdsvägen finns ej pga enkelriktad motorvägspåfart.

MrX

Kör linje 819 i Tyresö så passerar du fem (!) stycken. Fornuddsvägen nämndes och det är en av de fem. Den linjen kan bli ganska jobbig vintertid när det är ren blankis vid stopplikterna

Kanske en ny fråga på detta, vilken busslinje i landet passerar flest fyrvägsstopp? Jag nominerar SL 819 ;D

Andersson

Korsningen Dåntorpsvägen -  Traversvägen i Jordbro industriområde.

Cyklisten

#20
Citat från: Stefan P skrivet 12 oktober 2010, 15:38:37 PM
Hej

Jag vet bara om en i Malmö korsning med Skolgatan, kan finnas fler för det var ett tag jag hörde talas om fyrvägsstopp.

mvh Stefan P

Det var ett tag sedan jag hade mina körlektioner där, men jag har för mig att det fanns fler sådana, bl.a. någonstans nära Kronprinsen och Sankt Knut.

Sedan finns det någon korsning, minns inte exakt var, men troligen någonstans i Eslöv (eller kanske Höör?) där det står "fyrvägsväjning" på tillägsskylten. Vet inte riktigt vad som menas med detta...

Edit: Det var "flervägsväjning", korsningen finns på Centralgatan/Storgatan i Höör.

PauPut

Finns ett flervägsstopp på Öckerö, utanför Göteborg. Korsningen Ekelundsvägen / Sörgårdsvägen.


virtual1

Finns nog väldigt många sådana i vårt land, men den som är närmast mig är den här i Enskede

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=enskede+sockenv%E4gen%20424

Stefan P

Hej

Tack för alla svar, jag trodde inte det fanns så många fyrvägsstop.

mvh Stefan P

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

scaniaolsson

I Eslöv finns i alla fall 1 korsning och det är Säterivägen / Remmarlövsvägen / Solvägen.
Ligger i stadens sydvästra utkanter ganska nära Sallerup.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

JAB

Arninge: Tillverkarvägen-Linjalvägen. Linje 629 (SL) trafikerar korsningen.

Orb

#28
Även i lilla Dalby finns ett.

Och här är ett till i Malmö.

BMJ

I Trollhättan finns det åtminstone två utmed Sandhemsvägen, i korsningen med Tessingatan och korsningen med Stamkullevägen. I den lilla byn Upphärad finns sådan korsning, där Häftängsvägen korsar Östra Lindåsvägen.