Arrivabussar i Vallentuna

Startat av Fredrik Gelin, 06 augusti 2019, 16:43:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Det är ju trots allt en modifierad stadsbuss i grunden, men de verkar funka hyfsat på Värmdö som ju har ett liknande trafikupplägg som Vaxholm.
Där kör man iofs på gas, men jag antar att det inte är någon enorm skillnad prestandamässigt mot RME/HVO.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


buskörare

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 augusti 2019, 08:46:22 AM
Det är ju trots allt en modifierad stadsbuss i grunden, men de verkar funka hyfsat på Värmdö som ju har ett liknande trafikupplägg som Vaxholm.
Där kör man iofs på gas, men jag antar att det inte är någon enorm skillnad prestandamässigt mot RME/HVO.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Jag vet inte vad förarna tycker om dom där och vet inte heller hur deras vägar och resandebeteende är jämfört med vårat.
Motorn i sig är det inget fel på, den är nog rätt stark. Det är eco-speeden som vi retar oss på, att gå ut 90-väg från stillastående med den typen av accelerering är inte kul. Inte är det heller kul att gå ut på motorväg i 50 km/h för att påfarten ligger i uppförsbacke och man inte hinner få upp farten. Tycker N/V-förarna att det är skojigt så är det en stor skillnad mellan dom och oss.
Vi agerar ju lokalbuss i Vaxholm, med stort antal barnvagnar och rollatorer med ibland. 5 barnvagnar är inte ovanligt, men tar tid att fixa när det bara finns plats för 3.