Huvudmeny

1 ny blåing

Startat av Niclas Rosenius, 01 mars 2012, 23:46:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius


   Även denna fanns i Lindvreten.

   

   //Niclas


J0han

Det lär ju inte bli en cityvagn med tanke på extralysena :)

Jacob

Citat från: Johan Ek skrivet 01 mars 2012, 23:52:20 PM
Det lär ju inte bli en cityvagn med tanke på extralysena :)

Inte heller med tanke på gardinerna, regionalstolarna och att det är 18,75m-varianten ;) Detta är en regional.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mattias Petersson

Kommer dom ersätta scania Omnicity ledbussarna dom blåa plus gammla MAN eller 5000 Led?

Hilma fina bussar nya MANen  :)
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Jacob

Citat från: DAB2012 skrivet 01 mars 2012, 23:59:09 PM
Kommer dom ersätta scania Omnicity ledbussarna dom blåa plus gammla MAN eller 5000 Led?

Hilma fina bussar nya MANen  :)

Nej, som sagt detta är regional-MAN.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mattias Petersson

Just de missade det regionen finns det bara väl volvo 8500 led plus Scania omnilink led där?
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Andreas91

Det verkar råda en svårbotlig MAN-feber i SL-land...  ;D Nej, jag skall inte låta gnällig när det handlar om Sthlms kollektivtrafik. Jag gillar MAN mer och mer för varje gång jag åker med de och det gäller framförallt Keolis nuvarande regional-leder.  Så för mig är detta mycket välkommet och tack för bilden! :)

Ersa

Så en stadsbuss med låggolv utanför innerstan blir till "regional" om den har gardiner, standardstolar och två extra helljus inom Stockholms län? Men den logiken är alla Volvo B9S i Umeå tätort inte stadsbussar längre, utan regionalbussar. ;D

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 02 mars 2012, 01:05:14 AM
Så en stadsbuss med låggolv utanför innerstan blir till "regional" om den har gardiner, standardstolar och två extra helljus inom Stockholms län? Men den logiken är alla Volvo B9S i Umeå tätort inte stadsbussar längre, utan regionalbussar. ;D

Nja, denna är lågentré eftersom den har trappsteg efter bakersta dörren. Men annars, precis som du säger. Plus att regionalerna också har läslampor.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 02 mars 2012, 01:08:50 AM
Nja, denna är lågentré eftersom den har trappsteg efter bakersta dörren. Men annars, precis som du säger. Plus att regionalerna också har läslampor.

Lågentré med nattbelysning och läslampor, ja. Samt fungerande farthållare. Precis som Umeås innerstadsbussar alltså. :)

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 02 mars 2012, 01:11:01 AM
Lågentré med nattbelysning och läslampor, ja. Samt fungerande farthållare. Precis som Umeås innerstadsbussar alltså. :)

Nu finns det ingen farthållare i dessa =).

Optimal

Citat från: Andreas91 skrivet 02 mars 2012, 00:43:31 AM
Det verkar råda en svårbotlig MAN-feber i SL-land...  ;D Nej, jag skall inte låta gnällig när det handlar om Sthlms kollektivtrafik. Jag gillar MAN mer och mer för varje gång jag åker med de och det gäller framförallt Keolis nuvarande regional-leder.  Så för mig är detta mycket välkommet och tack för bilden! :)

Medans vi förare hatar dom :P

Robert Brink

CitatMedans vi förare hatar dom 

Håller inte med dig där ;)! En så länge är naturligtvis H18(Scania Maxci) favoriten i City. Men jag gillar att köra MAN och att åka i dom som passagerare kortare sträckor! Fått uppfattningen av att många som kör på Söderhallen oxå är vänligt inställda till dom.
Sen är ju variation alltid kul förstås...

//R

Ted Selander

Det skulle kunna vara blivande Keolis 7092, avhandlad tidigare i rött utförande: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=50398.msg367062#msg367062

MartinMartin

Citat från: Robert Brink skrivet 02 mars 2012, 04:14:52 AM
Håller inte med dig där ;)! En så länge är naturligtvis H18(Scania Maxci) favoriten i City. Men jag gillar att köra MAN och att åka i dom som passagerare kortare sträckor! Fått uppfattningen av att många som kör på Söderhallen oxå är vänligt inställda till dom.
Sen är ju variation alltid kul förstås...

//R

Jag håller inte med dig heller Jim, jag trivs bättre och bättre i MAN bussarna ! Tyst, behagligt och skakfritt ! Mycket behagliga att glida runt med.