Huvudmeny

Esse Trafik AB

Startat av Åkarns Kalle, 16 februari 2008, 21:44:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Åkarns Kalle

Hej Esse Trafik AB vad är det för något? finns det kvar ? har dom många bussar ? vart håller dom till ?

kort sagt all info+bilder intresant

mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Bussmicke

Esse Trafik och Erlandssons Trafik slogs ihop till Dalabuss, minns ej exakt år.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Båda företagen var tidigare småföretag med enskilda ägare.Köptes av Dalatrafik.
När jag en gång kontrollerade org nr så fanns det även Nya Erlandssons,vilket aldrig skrevs ut.

Åkarns Kalle

Tack för info har en uppgift om att Scania BR 85 med reg nr BDU 072 har gått hos Esse Trafik AB Storhaga 780 10 Gustafs stämmer det ?
har också uppgifter på att BDU 072 ägts av

Uno Sydne Aspeboda och Per Arne Stövling Hjalmarsson Dala-Järna är dessa herrar inblandade i Esse Trafik eller har dom ägt nämda buss under en annan tid ?
i sådanna fall när och vilket bolag ? bilder på denna buss sökes Ove Bojarp har hjälpt mig med det tidigare men fler billder sökes

mvh Åkarns Kalle

 

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Svoca

Sven Eriksson, Gustafs är det ursprungliga bussföretaget som ombildades till Esse Trafik AB. Tror Sven Eriksson startade i början på 1960-talet och bolaget ombildades till Esse Trafik AB i slutet av 1960- eller i början av 1970-talet. En av Sven Erikssons första bussar var en Volvo B635 med Larvikskaross i turistutförande. Det lite speciella med denna buss var att den hade Turbomotor TD96. Härligt ljud i denna buss. Namnet "Esse" är helt enkelt uttalet av ägarens intialer S.E.

Peter Öden

Hej !

Vad gäller fler ägare till BDU 072 hittar jag följande:

95-07-17 Olof Lars Broberg, Åckne/Gnarp
86-08-01 L-E Larsson Busstrafik/Dala-Floda
86-02-01 Esse-Trafik/Gustafs.

Finns säkert fler ägare på den men dessa hitta jag i min pärm !

Mvh Peter Ö

Greger Larsson

Hej!

Första ägare till BDU072 var Sydnes Busstrafik i Falun. Detta bolag, eller åtminstone dess bussar köptes upp av Esse Trafik 86-02-01. Bussen fanns således inte så länge hos Esse Trafik innan den såldes till L-E Larsson som i sin tur sålde den 92-04-22 till privatperson i Dala-Järna. Därefter ägdes den av personer i Edsbyn och Voxna innan den kom till Broberg.

Mvh GL

Åkarns Kalle

Stort tack till er alla för all info

men måste rätta dig Peter det ska vara 1995-07-27 och Olof Anders Broberg (ej Lars) = Brobergs Buss innan ombildning till Aktiebolag

bussen finns sedan flera år i Polen som reserv till en likadan

mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Peter Öden

Hej igen !

Tack Åkarns Kalle för änding av mína uppgifter, gick väl lite för fort när jag plitade ner raderna !

Mvh Peter Ö