Stolsklädsel i Skånebussar

Startat av Niklas Bygdestam, 15 juni 2007, 11:37:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Det talas ibland om klädseln i bussarna i Skåne. Men finns det idag några bussar målade i Skångult eller Skånegrönt som har stolar med klädsel som inte är av deras stanardtyp? Det finns väl bussar som är flyttade från andra län? Har man bytt klädsel på samtliga flyttade bussar? Eller finns det trots allt några enstaka bussar som faktiskt har annan klädsel än Skåneklädsel?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

Tror att alla Skånelackade bussar idag har Skånetrafikens nya eller gamla klädsel: Vissa äldre bussar har den Gula klädseln.
Kan dock inte svara säkert men Skånetrafiken brukar vara rätt hårda på sin sak

blubb

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 15 juni 2007, 11:37:47 AM
Det talas ibland om klädseln i bussarna i Skåne. Men finns det idag några bussar målade i Skångult eller Skånegrönt som har stolar med klädsel som inte är av deras stanardtyp? Det finns väl bussar som är flyttade från andra län? Har man bytt klädsel på samtliga flyttade bussar? Eller finns det trots allt några enstaka bussar som faktiskt har annan klädsel än Skåneklädsel?

Tidigare har det funnits bussar med MLT-klädsel och Skånetrafiken lack, men tror alla är borta. Däremot finns det några bussar kvar som har den röda Kristianstadsklädseln och Skånetrafiken lack.
Finns även några bussar som har firmaklädsel och Skånetrafiken lack.. Swebus 4352 är en och Veolia 2051 en annan dock används inte dessa längre i trafik för Skånetrafiken..

Andreas Ljungqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 15 juni 2007, 11:40:18 AM
Tror att alla Skånelackade bussar idag har Skånetrafikens nya eller gamla klädsel: Vissa äldre bussar har den Gula klädseln.
Kan dock inte svara säkert men Skånetrafiken brukar vara rätt hårda på sin sak


Denna har jag för mig har gammla Blekinge klädseln ännu, men de överlåter jag till Möllers att svara på..


bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 15 juni 2007, 11:59:08 AM

Denna har jag för mig har gammla Blekinge klädseln ännu, men de överlåter jag till Möllers att svara på..



Ser så ut på bilderna ja..

Walter

Nästan alla inflyttade bussar kläs om. Brukar vara regel.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jo

Vissa av bussarna som innan gick för Länstrafiken Kristianstad fick ju Skånelack men fick behålla sin tidigare klädsel. Här är ett exempel på en som är till salu:

http://www.mobile.de/SIDtJVAYGdYPqkLmXsqGC.aOw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11VtruckProfiSearchPublicJ1181908976A8VtruckProfiSearchPublicD1260ETruckZ-t-vctpLtt~BmPA1B61B20C103%81N-t-vCaMkQuSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1260E25100BGNCLKWA1HinPublicA2A0A0A0D1985A0/cgi-bin/da.pl?bereich=lkw&sprache=8&sr_qual=GN&top=73&id=11111111255961093&


Hur gör man förresten för att slippa visa långa länkar? Vanlig html-taggar funkar ju inte heller.