Enkel bildgåta från Uppsala

Startat av 76, 09 februari 2008, 18:22:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

76

Frågan är enkel. Vilken individ?



Ni som förmodligen kan lista ut det på mindre än en sekund (Mattson, Rosenius, Oskar et al) kan väl hålla igen lite så andra får glänsa.  ;)

Ronni Svensson


76

Jajamensan.

Jag har kört den många gånger, men aldrig tänkt på det där märket i fronten förrän idag.

Cero

Vi får hoppas att någon klok herre eller dam förbarmar sig över denna fina vagn och ser till att den så småningom får en värdig pension någonstans istället för iskalla potthålsvägar i bortre Sibirien eller en enkel till Hölö när GUB är klara med den.


Niklas Bygdestam

Citat från: Cero skrivet 09 februari 2008, 19:14:41 PM
Vi får hoppas att någon klok herre eller dam förbarmar sig över denna fina vagn och ser till att den så småningom får en värdig pension någonstans istället för iskalla potthålsvägar i bortre Sibirien eller en enkel till Hölö när GUB är klara med den.




Mardrömmen är att det blir en racebuss av den. Hellre då Sibirien. Men jag hoppas också att bussen sparas. Den borde sparas i Uppsala dessutom eftersom den hör hemma just här
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

76

Nu är jag ingen expert, så nån som vet mer får gärna rätta mig. Men om jag inte minns fel så är bussens framtida öde redan bestämt, och den ska till ett gott hem. :)

jocke

Den ska till spårvägsmuset vad jag vet :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Det där emblemet ja. Finns på många av Umeås Scanior. Tråkigt att nästan alla dessa emblem idag är i så dåligt skick.  :(