Nytt, unikt servicekoncept på Y-bussen?

Startat av Jessika, 13 juni 2007, 21:22:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jessika

Jag såg på Y-bussens hemsida att de nu gör en rejäl satsning på go'fika: Genom ett samarbete med ett kondis i Söderhamn ska resenärerna kunna köpa "helt fantastiskt matiga och nybakta mackor, bullar och gobitar". Men det som jag tyckte måste vara ovanligt och unikt är att Y-bussen på sikt har förhoppningen att resenärerna ska kunna förbeställa tårtor, smårgåstårtor och andra bakverk som man plockar med sig när man kliver av bussen. (Hehe, första gången jag läste det trodde jag att tanken var att man skulle goffa tårta ombord, under resan... ;D)
/Jessika

http://www.ybuss.se/index.asp

Ante

Servering har ju länge funnits på Y-Buss, men nu har man bytt företag som har hand om serveringen till TeWes konditori.
Roligt är det med tårtorna. När jag först hörde det förstog jag det som att man skulle köpa tårtbitar och äta på bussen, vilket jag tyckte va helt åt skogen. Men att få det levererat när man stiger av låter ju mer vettigt (även om jag inte tror att folk åker buss för att köpa smörgåstårta  :))

Dock så verkar det vara problem med lådorna som serveringspersonalen har med sig på bussarna.
Dom är inte så värst små, och serveringspersonalen vill ha den i mittgången medan chaufförerna hänvisar den till bagaget eftersom den är en säkerhetsrisk.
Såg förresten tre lådor som stog bredvid varandra i en buss. Det liknade väldigt mycket en likkista ;)
På lördag åker jag Y-Buss ner till Sthlm, kan ta och provsmaka en macka då och lämna omdöme här ;D

/A

Ante

Dammsugarpåsar, nått för kylskåpet, dammsugarmunstycken och mycket mer.
Blir, enligt mig, ganska tröttsamt att få höra på hur fantastiska produkterna är :-\

/A

Jessika

Y-bussen var en kär vän till oss innan vi fick barn... :'( Nu tror jag inte vi har åkt på säkert tre år, men jag saknar verkligen de resorna! Okej, alltid gnälliga pensionärer som bestämt hävdade att de hade bokat de främsta platserna, men i stort en rogivande och väldigt spännande resa! "På den tiden" fanns det bara fika på direktbussarna (kanske så nu också?). De flesta turerna gjorde ett måltidsuppehåll i Tönnebro eller dylikt. Nostalgi, nostalgi...

Ante

Allt det här finns fortfarande kvar... Till och med pensionärerna ;)
Jag åker väldigt gärna Y-buss om jag ska söderut. Och det beror inte bara på att jag är intresserad av bussar och Byberg & Nordin ;)
En skön helhet.

/A