Dagens Solaris Urbino - Veolia 1079

Startat av Ersa, 13 juni 2007, 12:35:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa


Milanvinkel + Kvarnehelljus!


ABS och EBS ur funktion precis som på Norrtäljes B9S? Det är kul med datorer i bussar!  >:(
Som timtidare under ett halvår har jag endast framört en enda Solaris utan en massa varningstexter på panelen...


Solaris har ingen hållplatslampa i panelen, bara en liten indikation på den gröna skärmen på bilden ovan, som man lätt missar. Detta har man avhjälpt genom att montera en blå jobbig bländande lampa i varje polsk buss. Dessa blå skulle jag gärna vilja byta ut mot 1-2 st vanliga oranga, som finns på Biltema för c:a 2 kr styck.


Samma lilla lampa igen.


Igår var sista dagen magnetkorten var giltiga! Äntligen! Undrar om dessa burkar rivs bort idag eller imorgon? Jag ska kolla upp saken på jobbet ikväll. Detta lär innebära att de båda grönburkslösa Pitebussarna 2774 & 2787 sätts i trafik denna vecka!  :D


Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 13 juni 2007, 12:35:14 PM

Milanvinkel + Kvarnehelljus!
Igår var sista dagen magnetkorten var giltiga! Äntligen! Undrar om dessa burkar rivs bort idag eller imorgon? Jag ska kolla upp saken på jobbet ikväll. Detta lär innebära att de båda grönburkslösa Pitebussarna 2774 & 2787 sätts i trafik denna vecka!  :D



Mycket tjusig fotovinkel!!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

tomsa

Citat från: Verspieder skrivet 13 juni 2007, 12:35:14 PM
Igår var sista dagen magnetkorten var giltiga! Äntligen! Undrar om dessa burkar rivs bort idag eller imorgon? Jag ska kolla upp saken på jobbet ikväll. Detta lär innebära att de båda grönburkslösa Pitebussarna 2774 & 2787 sätts i trafik denna vecka!  :D

Orättvist. Här nere lär vi få vänta minst 6 månader till på att bli av med de gröna lådorna, trots att vi har ett så fint nytt biljettsystem - som hela tiden hittar på nya problem för trafikhuvudmannen Västtrafik.

Milan