Länsbilder inlagda! (bildsvep, OBS! Mycket variation)

Startat av Milan, 12 juni 2007, 11:48:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Milan

Har uppdaterat mitt bildgalleri med ytterligare 81 bilder. Visar ett litet svep här;






Ännu en ovanlig buss på en 4,5 mil lång linje...




























Äntligen fick jag Zackes Setra på bild! :)

//Milan



Walter

Citat från: Milan skrivet 12 juni 2007, 11:48:42 AM
Har uppdaterat mitt bildgalleri med ytterligare 81 bilder. Visar ett litet svep här;



Ännu en ovanlig buss på en 4,5 mil lång linje...



En gammal stadsbuss från Malmö!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Muk

Snyggt! Trevligt med lite variation vad gäller modeller och färger.  :)



Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Milan

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juni 2007, 18:17:11 PM
Ja och lyckos Milan som har dem i trafik i Jö.


Stort tack till alla för era trevliga kommentarer!
Jodå Micke, det är riktigt nice med 6421-23! Bättre stadsbuss har jag inte åkt.

//Milan

Bussmicke

Om de ändå kunde vara i trafik när man själv är där..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Milan

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juni 2007, 20:21:21 PM
Om de ändå kunde vara i trafik när man själv är där..

Det är väldigt sällan jag ser dem i trafik numera. För c:a 2 år sen kunde det gå en per dag. Men nu är det väl snarare en per vecka.

Kan tänka mig att man ställer av dem under sommarn.

//Milan

bjalle

Är väl mest som reservvagnar.
Eller är jag ute och cyklar igen?

Milan

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 12 juni 2007, 21:42:34 PM
Är väl mest som reservvagnar.
Eller är jag ute och cyklar igen?


Reserv stämmer bra.

//Milan

Svemicke

Citat från: Milan skrivet 12 juni 2007, 11:48:42 AM
Är inte detta en gammal skåning från tiden då Ödåkra Buss körde mellan Landskrona och Höganäs?

Citat från: Milan skrivet 12 juni 2007, 11:48:42 AM
Intressant detta. Det visar sig tydligen att hierarkin i Småland är: 1. Kalmar län, 2. Kronoberg, 3. Jönköping. När jag var i Växjö såg jag att det gick Raskenbussar till Växjö från Kalmar län vilket gör att Kalmar Länstrafik har rätten att korsa länsgränsen mellan Kalmar och Kronoberg. Här visar det sig tydligen att Länstrafiken Kronoberg har rätten att korsa Jönköpingsgränsen och därmed håller sig tydligen JLT enbart inom sitt eget län och inte korsar andra länför från Västra Götaland är det väl Västtrafik som kör in i Jönköping?

Citat från: Milan skrivet 12 juni 2007, 11:48:42 AM
Eftersom Swebus Express lagt om tidtabellerna så att det inte går någon anslutande buss från Göteborg till Borås när jag åker från Malmö så ser det ut så här på bussen jag åker med hem numera. Måste nämligen åka till Jönköping och byta där hädanefter. Så de söndagar jag åker hem från Malmö spenderar jag trettio minuter av i Jönköping.

Citat från: Milan skrivet 12 juni 2007, 11:48:42 AM



//Milan

Till sommaren kommer jag nog att sitta på denna linjen då jag troligtvis ska åka till Norrköping.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Milan

Citat från: Svemicke skrivet 12 juni 2007, 23:49:08 PM
Är inte detta en gammal skåning från tiden då Ödåkra Buss körde mellan Landskrona och Höganäs?
Intressant detta. Det visar sig tydligen att hierarkin i Småland är: 1. Kalmar län, 2. Kronoberg, 3. Jönköping. När jag var i Växjö såg jag att det gick Raskenbussar till Växjö från Kalmar län vilket gör att Kalmar Länstrafik har rätten att korsa länsgränsen mellan Kalmar och Kronoberg. Här visar det sig tydligen att Länstrafiken Kronoberg har rätten att korsa Jönköpingsgränsen och därmed håller sig tydligen JLT enbart inom sitt eget län och inte korsar andra länför från Västra Götaland är det väl Västtrafik som kör in i Jönköping?
Eftersom Swebus Express lagt om tidtabellerna så att det inte går någon anslutande buss från Göteborg till Borås när jag åker från Malmö så ser det ut så här på bussen jag åker med hem numera. Måste nämligen åka till Jönköping och byta där hädanefter. Så de söndagar jag åker hem från Malmö spenderar jag trettio minuter av i Jönköping.

Till sommaren kommer jag nog att sitta på denna linjen då jag troligtvis ska åka till Norrköping.



Hej!

6126 är mycket riktigt en gammal Skåning. Den kom hit 2004.

Det där med att JLT inte brukar köra in i andra län stämmer. Dock vet jag att Bottnaryds Trafik kör något omlopp till Ulricehamn härifrån. Detta sker med en Scala (JLT lack)

Mikael Blom

Hej!

Skall försöka bringa lite klarhet i den länsöverskridande trafiken sett från Jönköpings län. Om vi börjar i norr och går medsols:
Linje 671 Gränna-Ödeshög - ÖTRAF
Linje 670 Tranås-Ödeshög - ÖTRAF utom en fredagstur till Trehörna som korttidupphandlas av JLT.
Linje 630 Tranås-Österbymo - ÖTRAF
Linje 631 Eksjö-Österbymo - ÖTRAF
Linje 325 Västervik-Jönköping - KLT
Linje 344 Hultsfred-Vetlanda - KLT(en dubbeltur) och JLT resten.
Linje 353 Virserum-Vetlanda - JLT
Linje 352 Vetlanda-Nye-Åseda - JLT
Linje 345 Vetlanda-Norrhult-Åseda - JLT, veckoslutsturen fredag och söndag kväll körs av KLT. Utgår från Nybro tror jag.
Linje 350 Vetlanda-Ramkvilla-Växjö - JLT, lokala turer i Kronoberg sköts av LTK.
Linje 363 Sävsjö-Lammhult - JLT
Linje 364 Sävsjö-Vrigstad-Lammhult - JLT
Linje 141 Växjö-Jönköping - LTK, lokala turer i Jönköpings län körs av JLT
Linje 270 Värnamo-Alvesta - JLT
Linje 271 Lammhult-Värnamo - JLT
Linje 273 Ljungby-Värnamo - LTK
Linje 432 Gislaved-Hyltebruk(-Halmstad) - JLT
Linje 351 Gislaved-Tranemo - VT
Linje 245 Gislaved-Grimsås - JLT
Linje 250 Jönköping-Ulricehamn - JLT och VT med en vagn var.
Linje 404 Jönköping-Hjo - VT

Sedan kör också JLT en tur på linje 155 över länsgränsen till Boxholm på eftermiddagarna.

JLT kör alltså en hel del in i andra län dock oftast inte så långa sträckor.

Sammanfattningsvis:
Gränsöverskridande till/från Östergötland kör ÖTRAF i stort sett allt.
Gränsöverskridande till/från Kalmar kör JLT och KLT nästan lika mycket.
Gränsöverskridande till/från Kronoberg kör JLT det mesta, undantaget linje 141 och 273.
Gränsöverskridande till/från Halland kör JLT allt.
Gränsöverskridande till/från Västra Götalands län kör VT det mesta.

 
/Micke