En söndagstjänst på Älvsbygaraget (bilder)

Startat av Börje, 26 maj 2007, 00:19:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Dessutom ett anatl tomkörningar kring de delade passen och skolturerna.
Låter idiotiskt, men kan väl förstå att man vill åt Ramsmora-tomten. Vilket garage kan idag erbjuda sina anställda båtparkering och möjlighet till ett dopp på rasterna?

homer

varken Älvsby eller Ramsmora kommer att läggas ner, när depån i Charlottendal står klar (om den någon gång kommer att stå klar) är den redan förliten för det antalet bussar som beräknas behövas

Karsten

Citat från: homer skrivet 08 oktober 2007, 19:54:01 PM
varken Älvsby eller Ramsmora kommer att läggas ner, när depån i Charlottendal står klar (om den någon gång kommer att stå klar) är den redan förliten för det antalet bussar som beräknas behövas

Enligt vilken uträkning?

homer

Citat från: Karsten skrivet 08 oktober 2007, 20:26:43 PM
Enligt vilken uträkning?

Det står i de pdf filer som SL har givit ut, om budget för 2008 som jag länkade till förut

Karsten

Citat från: homer skrivet 08 oktober 2007, 21:49:47 PM
Det står i de pdf filer som SL har givit ut, om budget för 2008 som jag länkade till förut

Okej, vilka depåer är den tänkt att ersätta? Borde inte vara några större problem att ha kvar bussar i Mölnvik, Älvsby och Ramsmora om det nu blir trångt i Charlottendal.

Börje


Jag pratade just med en som jobbat med projekteringen av Charlottendal. Depån byggs för cirka 130 vagnar och är bara tänkt att ersätta Mölnvik. Möjligen byggs Charlottendal för att hushålla gasbussar.

Karsten

Och det är ca 80 vagnar mer än vad som garageras i Mölnvik just nu, det borde väl räcka ett tag?

homer

Citat från: Karsten skrivet 09 oktober 2007, 12:04:40 PM
det borde väl räcka ett tag?

Kan man ju tycka ja... men de räknas tydligen med att "ostsektorn" Nacka-Värmdö kommer växa från 120 000 invånare till 180 000 till 2030, kan tyckas lång tid med det är "bara" 23 år kvar 1990 bodde de drygt 90 000 invånare i de båda kommunerna.

Nicklas Vasa

Jag frågade vid nämda tillfälle, även om man vid en framtida upphandling skulle vinna tillbaka skolskjutsarna på Värmdö, i så fall skulle stationera dessa vid Älvsby depån igen, men svaret var det samma: -dessa stationeras i så fall i Charlottendal....

Jonas Strömblad

Citat från: homer skrivet 09 oktober 2007, 12:37:13 PM
Kan man ju tycka ja... men de räknas tydligen med att "ostsektorn" Nacka-Värmdö kommer växa från 120 000 invånare till 180 000 till 2030, kan tyckas lång tid med det är "bara" 23 år kvar 1990 bodde de drygt 90 000 invånare i de båda kommunerna.

Dags för järnväg snart (å så kan Karsten å Börje bli konduktörer  :D)?
/J

Börje

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 09 oktober 2007, 18:15:36 PM
Dags för järnväg snart (å så kan Karsten å Börje bli konduktörer  :D)?
/J

Det är nog lagom för lille Fredde att bli konduktör när vi fått en Saltsjöspårväg till Värmdö!

Jonas Strömblad

Citat från: Börje skrivet 09 oktober 2007, 18:23:16 PM
Det är nog lagom för lille Fredde att bli konduktör när vi fått en Saltsjöspårväg till Värmdö!

Ok, vi börjar öva lite...

Som synes är han inte riktigt övertygad om att det är vad han vill syssla med...
/J

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.