Huvudmeny

Säfflebussen

Startat av Magnus, 01 januari 2008, 18:37:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

Citat från: Patrik skrivet 04 januari 2008, 23:00:12 PM
Så här såg den ut iaf:



Slog den på bilregistret nu och där står den som vit. Fann en annan rolig sak man får hoppas resenärerna har bagage med sig ananrs blir det ej länsamt at tköra med denna bussen:

STÖRSTA ANTAL PASSAGERARE UTAN GODS 37 ST
FÖR ERHÅLLANDE AV STÖRSTA ANTAL PASSAGERARE KRÄVS
1700 KG GODS FÖRDELAT I BUSSENS GODSUTRYMMEN

Hagri

#16
Citat från: Patrik skrivet 04 januari 2008, 23:00:12 PM
Så här såg den ut iaf:

Om jag inte tar fel var detta en buss som från begynnelsen användes till beställningstrafik av Säffle Reseservice och senare lackades om vit och hamnade i Karlstad på linjen Stockholm –Göteborg (i alla fall har den varit synlig på den linjen). Dock är den något kortare än de bussar som brukar gå på den linjen.
I famrutan är den skyltad linje 100 = Stockholm-Göteborg.


robbes

Det är en fd volvo demobuss det syns på lackeringen os traipningen

Esbjörn

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 03 januari 2008, 12:29:29 PM
Det är ungefär 140 mil per dag om bussen rullar alla årets dagar. Och det motsvarar i runda slängar tre enkelturer Göteborg-Stockholm. Med nattrafik inkluderat är det teoretiskt möjligt. Men visst låter det i mesta laget.

På alla de fyra bilder (tagna vid olika tillfällen) jag har av TCP520 är den skyltad för linje 350 Stockholm-Berlin.
Hur långt är ett sådant omlopp?

robbes

stockholm-berlin-Stockholm är 1970 km  men då åker man ej via götebrog eller så utan raka vägen ner och åter

S Svensson

3027 är vitmålad sedan somras.Går troligen förstärkning på expressturer.

S Svensson

Jag har sett 3076, men inte 3074. Har det märkts fel eller finns det en ytterligare MAN

Hagri

Citat från: S Svensson skrivet 05 januari 2008, 00:54:27 AM
3027 är vitmålad sedan somras.Går troligen förstärkning på expressturer.
Nej vitmålad sedan 2006 om jag inte är helt fel ute

S Svensson

Tiden går tydligen fort!

michael k

bussarna på 350 körde aldrig till berlin utan vände i köpenhamn
vi skylltade bara berlin för att vi skulle känna oss som riktiga chauförer ;D

michael k

om det är någon som har bilder på 350linjen så publicera dom
man kanske är med
men risken är ju liten eftersom vi var 12fastanstälda och ett tiotal timanstälda som körde de tre bussarna

Jan

Citat från: Kinslayer skrivet 03 januari 2008, 11:43:49 AM
Det var inte dåligt....100.000 mil på två år. Är det ens möjligt  ::)

Visst är detta möjligt, och det kan nog stämma för de finns inte på verkstaden för service. Mitt omusikala öra kan höra att motorerna på Säfflebussarna inte låter så bra.
I branschen 37 år

S Svensson

Har Säfflebussen någon Volvo 9700 i nya utförandet. Avancerade tryckmetoder av tidtabeller eller en verklig vagn ? Regnr på bussen i fråga tillhör en Man om jag inte minns fel.

S Svensson

Jag är ganska säker på att jag sett 3076 som en MAN buss. Sedan kan det vara så att denna tidigare var felmärk. Har sett denna först i nov 07.Kan ha varit någon tillfällighet men jag har sett Man 3064 nämligen.3074 kan vara den nya 9700. Tyvärr har jag inte alltid anteckningsmateriel med mig.
Sedan vet jag att det ibland märks fel.
Vilka norska bussar är målade vita och märka likadant som svenska.Alltså Nettbuss Öst nr.