Författare Ämne: Vaxholm 1989  (läst 631 gånger)

Utloggad Hobgoblin

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1905
Vaxholm 1989
« skrivet: 09 oktober 2019, 19:56:15 PM »

Öppet hus i garaget med 7990, 5355, 4078, 4552 och 6200.

Utloggad Micke A

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 151
    • Fakta om fartyg
SV: Vaxholm 1989
« Svar #1 skrivet: 09 oktober 2019, 20:04:49 PM »
Underbar bild

Utloggad Niclas Wennerlid

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 905
SV: Vaxholm 1989
« Svar #2 skrivet: 09 oktober 2019, 20:56:38 PM »

Öppet hus i garaget med 7990, 5355, 4078, 4552 och 6200.

Otroligt trevlig bild :-)
Men jag tror att det borde vara H26B 4076 som visades upp snarare än H26 4078, den senare var ju inte placerad i Vaxholm.

// Niclas

Utloggad Ola Å

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 54
SV: Vaxholm 1989
« Svar #3 skrivet: 09 oktober 2019, 23:42:46 PM »
Jo, det är nog 4076, tycker den ser ut att ha höga ryggstöd, 4078 hade inte det, om inte mitt minne helt spelar mig spratt.

Utloggad Fredrik Gelin

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3254
SV: Vaxholm 1989
« Svar #4 skrivet: 10 oktober 2019, 07:00:37 AM »
Mycket trevlig bild, 6200 var ju lite av en särling när jag började och var lynnig att köra på halt underlag. Även jag tror som Ola att det är 4076 som syns på bilden. Jag har för mig att den avslutade sin karriär i Åkersberga.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Utloggad Leyland

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 579
SV: Vaxholm 1989
« Svar #5 skrivet: 10 oktober 2019, 07:50:12 AM »

Tack Hasse för trevlig bild.

H25A 6200 levererades 1987 och slutade sina dagar efter del i dödsolyckan vid Rydbokorset 28 juli 1997. Då utsatt på linje 670 från Täby om jag minns rätt.


https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,61250.msg435725.html#msg435725

Utloggad Niclas Wennerlid

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 905
SV: Vaxholm 1989
« Svar #6 skrivet: 10 oktober 2019, 08:28:06 AM »
Tack Hasse för trevlig bild.

H25A 6200 levererades 1987 och slutade sina dagar efter del i dödsolyckan vid Rydbokorset 28 juli 1997. Då utsatt på linje 670 från Täby om jag minns rätt.


https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,61250.msg435725.html#msg435725

Jag vill minnas att H25A 6200 rullade i Norrtälje fram till ca 2001-2002 i alla fall.

// Niclas

Utloggad Kvarne

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1750
SV: Vaxholm 1989
« Svar #7 skrivet: 10 oktober 2019, 10:27:45 AM »
Mycket trevlig bild, 6200 var ju lite av en särling när jag började och var lynnig att köra på halt underlag. Även jag tror som Ola att det är 4076 som syns på bilden. Jag har för mig att den avslutade sin karriär i Åkersberga.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

4076 gästspelade i Nyboda av alla garage under 2005 tror jag det var. Därefter avställd och flytt -som avställd- tillbTäby där den stod uppställd ett tag och fick texten "kokt korv" (va?!) skriven på frontrutan. Tror Bussmicke fotade den så. Efter ett tag som uppställd vart den slukad av tugg-tugg på Hölöskroten...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Utloggad Leyland

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 579
SV: Vaxholm 1989
« Svar #8 skrivet: 10 oktober 2019, 10:34:39 AM »
Jag vill minnas att H25A 6200 rullade i Norrtälje fram till ca 2001-2002 i alla fall.

// Niclas

Så var det, hon blev reparerad efter smällen.

Utloggad Robert Brink

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 777
SV: Vaxholm 1989
« Svar #9 skrivet: 10 oktober 2019, 13:07:27 PM »
Härlig bild med den udda Neoplan Jetliner ledvagnen.

4078 nämndes, den hamnade i Råsta och var för övrigt en väldigt pigg å trevlig vagn å köra.

//R

Utloggad Fredrik Gelin

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3254
SV: Vaxholm 1989
« Svar #10 skrivet: 10 oktober 2019, 16:19:39 PM »
Så var det, hon blev reparerad efter smällen.
Jodå, men hon blev aldrig sig själv igen och var med om en ny olycka vid Danderyds sjukhus i början av 2000-talet någon gång där bussen snurrade minst 180 grader strax före avfarten i Mörbybacken och landade i staketet med baken före. Föraren hävdade bestämt att bromsarna låst sig vilket hade hänt flera gånger på denna buss, men när den på bärgaren kom till verkstaden i Täby var det givetvis inga problem med bromsarna. Jag såg den dock själv låsa släpaxeln på garageplanen vid ett tillfälle, men då skulle den inte längre än till tvätthallen.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk