Författare Ämne: Status Keolis 15xx Stockholm City  (läst 2717 gånger)

Utloggad Peter Rost

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2850
SV: Status Keolis 15xx Stockholm City
« Svar #15 skrivet: 18 september 2019, 07:54:15 AM »
Hej alla

Hur är det med Scania 6045-49, är dom også kommet til Stockholm og var.

Svenn Erik

6045-6049 kommer att placeras i Nacka/Värmdö (Sthlm).

//Peter

Utloggad Ivo

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 248
    • Bussar litta H
SV: Status Keolis 15xx Stockholm City
« Svar #16 skrivet: 18 september 2019, 16:31:09 PM »
Igår 17 september var 1554 klar utvändigt lackad & numrerad. Men trafikstart har jag tyvärr ingen info om.
Ivo

Utloggad homer

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2757
SV: Status Keolis 15xx Stockholm City
« Svar #17 skrivet: 18 september 2019, 16:59:04 PM »
6045-6049 kommer att placeras i Nacka/Värmdö (Sthlm).

//Peter

Dom är skriva på "fleet" har du någon källa på att dom ska till nacka/värmdö? vad jag vet finns de inga bussar som ska bytas ut i närtid, möjligt så klart att de blir trafikutökningar i December...

Utloggad Ted S

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2335
SV: Status Keolis 15xx Stockholm City - bild
« Svar #18 skrivet: 11 oktober 2019, 02:58:58 AM »
Den tog mig med överraskning i tisdags, 8/10, Keolis 1554 vid S:t Eriksplan. Bilden är på gränsen till publicerbar, men den är ju en "first".

Utloggad Mikael T Nilsson

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 5703
SV: Status Keolis 15xx Stockholm City - bild
« Svar #19 skrivet: 11 oktober 2019, 15:30:23 PM »
Den tog mig med överraskning i tisdags, 8/10, Keolis 1554 vid S:t Eriksplan. Bilden är på gränsen till publicerbar, men den är ju en "first".


Kul! Tack för denna bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Utloggad Robert Brink

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 777
SV: Status Keolis 15xx Stockholm City
« Svar #20 skrivet: 12 oktober 2019, 22:34:49 PM »
Och åter får SL en Blåbuss med dörrpar längst bak, senast var Omnicity vagnarna. Fördelen är att folk vågar stå hela vägen bak, i nuvarande utförande stannar folk vid sista dörrparet och blockerar. Nackdelen är förstås att det blir något mindre sittplatser.

//R