Status Keolis 15xx Stockholm City

Startat av DL, 12 september 2019, 10:03:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DL

Hej, är det någon som vet status för de MAN-ledvagnar som ska flyttas från Jönköping till Stockholm City?  :)

homer

1547-1562 tillhör Fredriksdal, 1520-1524 tillhör Gubbängen (det är dock Scania kortboggi)

virtual1

Citat från: homer skrivet 12 september 2019, 16:23:13 PM
1547-1562 tillhör Fredriksdal, 1520-1524 tillhör Gubbängen (det är dock Scania kortboggi)

Det var väl ändå inte nån status? =)

homer

Citat från: virtual1 skrivet 12 september 2019, 19:45:45 PM
Det var väl ändå inte nån status? =)

jo det är en status var bussarna är skrivna, och är dom skrivna på Fredriksdal finns dom mest troligt också där rent fysiskt frågan från TS var hur statusen för bussarna som SKA flytta till Stockholm..

DL

Men när kan vi tänkas att få se dem i trafik?

virtual1

Citat från: homer skrivet 12 september 2019, 20:08:21 PM
jo det är en status var bussarna är skrivna, och är dom skrivna på Fredriksdal finns dom mest troligt också där rent fysiskt frågan från TS var hur statusen för bussarna som SKA flytta till Stockholm..

Jo, IOFS, men jag tror den vanligaste frågan då någon undrar om status inte är var en buss är skriven - det är ju oftast lätt kollat via transportstyrelsen ändå, utan huruvida de är avställda eller rullar i trafik och då om nån har sett dem...

Bussmicke

Hade det varit en buss för 40 år sedan hade vi fått veta exakt var den var på minuten oxh metern...

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Citat från: Bussmicke skrivet 13 september 2019, 08:36:34 AM
Hade det varit en buss för 40 år sedan hade vi fått veta exakt var den var på minuten oxh metern...

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Utveckla gärna ???/Ulf

Bussmicke

Behövs inte.


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ola Å

155? sågs vid Länna längs med Nynäsvägen fredag 13/9.

Buzzlover

Kan tillägga att det står en drös av dessa MAN-ledvagnar färdiglackerade men utan Inventarienummer hos Bus Trade Center i Järfälla.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

david96

När ska de där ledbussarna tas i trafik?

Busssimon03

Antar att det lär dröja till kanske november vissa var rätt sunkiga när dom lämnade men när dom väll kommer ut lär jag var där uppe med

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Svenn Erik Nielsen

Hej alla

Hur är det med Scania 6045-49, är dom også kommet til Stockholm og var.

Svenn Erik

Busssimon03

Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 16 september 2019, 10:25:17 AM
Hej alla

Hur är det med Scania 6045-49, är dom også kommet til Stockholm og var.

Svenn Erik
Dom lämnade Jönköping för 2 veckor sen 6049 åkte direkt till Västerås för renovering av motor pga av att den osade så mycket
Dom andra 4 vet jag ej tyvärr

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk