Brunfo Buss och Östersunds Busstrafik...

Startat av Bussmicke, 12 september 2019, 04:58:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke





Fler bilder på hemsidan, Sökdatum i galleriet fölr att se de senaste bilderna: 190911
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Brunflo känner jag till. När jag besökte Östersund på tidigt 90- tal körde de. Det hade väl som namn Brunflo Taxi &Buss ? (Linje 45 i och med förändring i tågtrafiken 1991)
Östersunds Buss hette väl Östersunds Buss i Fåker AB. Vill minnas att där stod en del bussar. Varför det var eget bolag vet jag inte. Från början fanns det flera företag som landstinget köpte upp och drev under länshuvudmannen. Mest känt är Sundqvists Buss AB.Östersunds Buss var väl det företag som körde tätortstrafiken i Östersund
Bussen på bilden har jag sett i verkligheten. Tyvärr har jag inte så stor möjlighet att ge mig ut numera.
Tack Micke för fina bilder !!

Peter Öden

Hej !

Bussen härstammar väl från Engströms Busstrafik i Fåker.

Mvh Peter Ö

Ersa

Citat från: Peter Öden skrivet 12 september 2019, 09:51:19 AM
Bussen härstammar väl från Engströms Busstrafik i Fåker.

Stämmer bra. Engströmstexten är bara övertäckt med de svarta dekalerna märkta "Östersunds Busstrafik". Hela det rödgula färgschemat är Engströms firmafärger, och andra företag i Centrala Buss hade snarlika sheman, men i andra färger. Danielssons hade t.ex bruna ränder på en gul nyans som var rätt lik Engströms gula.