Keolis 1520, 1523 och 1524 - tre SL-bilder

Startat av Hasse L, 03 september 2019, 11:24:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


COF 115 - Keolis 1523.


COE 265 - Krolis 1520.
Linje 163 har fått ökad turtäthet i rusningstid mellan Älvsjö och Bredäng.


COE 242 - Keolis 1524.
182:an hade jag inte räknat med, men det blev ändå ett hyfsat höftskott?

virtual1

Hade ju hoppats på att få se dessa i Huddinge, men det verkar som man i princip bara tursätter de på söderortslinjerna :-/

Mikael T Nilsson

Hej,

Mycket trevligt bildsvep över nyheter i Söderort!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Citat från: virtual1 skrivet 03 september 2019, 11:27:29 AM
Hade ju hoppats på att få se dessa i Huddinge, men det verkar som man i princip bara tursätter de på söderortslinjerna :-/
I Huddinge är inte kombinationen av kapacitet och längd på fordon något större problem, så det verkar logiskt att tursätta dem i Söderort i första hand.
Det är ju flera Söderortslinjer som lider av växtvärk i olika utsträckning, men där det inte går att sätta in större bussar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Måns Johannesson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 september 2019, 15:48:35 PM
I Huddinge är inte kombinationen av kapacitet och längd på fordon något större problem, så det verkar logiskt att tursätta dem i Söderort i första hand.
Det är ju flera Söderortslinjer som lider av växtvärk i olika utsträckning, men där det inte går att sätta in större bussar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Men å andra sidan går ju Gubbängens 75XX vagnar på en del Huddinge-linjer, där skulle en 152X fungera lika bra. Har dock sett 1524 på 707.

Är det förresten någon som ser att 1524 är märkt 'Biogasbuss' och inte 'Biodieselbuss' :D

/Måns

david96


zjbus


Ted Selander

Trevligt att se dem i annan lack, i Jönköping finns 1507-19 kvar. De flesta fick den extra ljusrampen efter långvariga klagomål på det usla ordinarie lampskenet.


1512 och 1518 i/på Mariebo vändplan (linje 27) den 3/6 2019.

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 september 2019, 15:48:35 PM
I Huddinge är inte kombinationen av kapacitet och längd på fordon något större problem, så det verkar logiskt att tursätta dem i Söderort i första hand.
Det är ju flera Söderortslinjer som lider av växtvärk i olika utsträckning, men där det inte går att sätta in större bussar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Såg 1523 på 742:an i morse, så nåt typ av behov verkar man nu kunna fylla IAF även i Huddinge :-D

homer

Citat från: Ted S skrivet 04 september 2019, 05:48:56 AM
Trevligt att se dem i annan lack, i Jönköping finns 1507-19 kvar. De flesta fick den extra ljusrampen efter långvariga klagomål på det usla ordinarie lampskenet.


Ja Omnilink II har verkligen usla strålkastare