Några nykomlingar i Täbygaraget - SL-bilder

Startat av Hasse L, 20 augusti 2019, 10:09:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Arriva 8101-13 har flyttats från Råsta- till Täbygaraget. Gjorde det lätt för mig och fångade några i 'Mörby backe', dvs. Mörbygårdsvägen resp. Norrtäljevägen.


AKE 898 - Arriva 8106


AKE 911 - Arriva 8107


AKG 166 - Arriva 8112


AKE 848 - Arriva 8101

Arriva 7019 - ex. Tappströmsgaraget - får också hänga med:

BOK 376

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Tack för dessa bilder.
8109 trafikerade linje 627 i dag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Hasse L

#2
Tack!

Och 7014 och 7015 rullade på 670 i eftermiddags.


CDP 083

Mr.Omsi

Citat från: Hobgoblin skrivet 20 augusti 2019, 18:47:19 PM
Tack!

Och 7014 och 7015 rullade på 670 i eftermiddags.


7015 var min buss! Såg när 7014 stack så jag står förmodligen på pausplatsen i bakgrunden  ;D

Hasse L

Citat från: Mr.Omsi skrivet 20 augusti 2019, 21:22:49 PM
7015 var min buss! Såg när 7014 stack så jag står förmodligen på pausplatsen i bakgrunden  ;D
Varsågod! Jag bedömde först inte den här bilden som särskilt lyckad - kollegerna från Humlegården höll inte undan tillräckligt....
Hälsn /Hasse

Mikael T Nilsson

Citat från: Hobgoblin skrivet 21 augusti 2019, 14:36:20 PM
Varsågod! Jag bedömde först inte den här bilden som särskilt lyckad - kollegerna från Humlegården höll inte undan tillräckligt....
Hälsn /Hasse


Tack för blåbussbilderna! Ja, tyvärr dyker det upp hinder ibland när man ska fotografera.  ;)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Är det någon som minns Krister Nilsson som lyckades göra en konst av att placera motivet bakom något åtminstone delvis skymmande föremål?

Detta är kanske inte riktigt en sådan bild, men jag kom att tänka på det när Hasse inte tyckte bilden blev så bra just pga hindrande /delvis skymmande föremål, i detta fall en annan buss...

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Mr.Omsi

Citat från: Hobgoblin skrivet 21 augusti 2019, 14:36:20 PM
Varsågod! Jag bedömde först inte den här bilden som särskilt lyckad - kollegerna från Humlegården höll inte undan tillräckligt....
Hälsn /Hasse


Ja titta! Två nykomlingar i Täbygaraget  ;D

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 21 augusti 2019, 17:42:31 PM
Är det någon som minns Krister Nilsson som lyckades göra en konst av att placera motivet bakom något åtminstone delvis skymmande föremål?

Detta är kanske inte riktigt en sådan bild, men jag kom att tänka på det när Hasse inte tyckte bilden blev så bra just pga hindrande /delvis skymmande föremål, i detta fall en annan buss...

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Vi brukade kalla det KRNI..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.