Flytt av Volvo B9S från Råsta till Norrort i augusti 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 16 augusti 2019, 17:34:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare


Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Hej igen,

Det verkar som att de röda B9S Norrort hade i trafik fram till hösttidtabellen bara finns kvar som reserv. En, jag tror det var 8170, körde dock som utbildningsvagn för någon vecka sedan. Ingen har observerats i linjetrafik i och med höstens trafikstart. Vad gäller röda B9S i Norrort har endast de f.d. Råstavagnarna 8101-8113 synts till i linjetrafiken.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buzzlover

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 22 augusti 2019, 10:26:12 AM
Hej igen,

Det verkar som att de röda B9S Norrort hade i trafik fram till hösttidtabellen bara finns kvar som reserv. En, jag tror det var 8170, körde dock som utbildningsvagn för någon vecka sedan. Ingen har observerats i linjetrafik i och med höstens trafikstart. Vad gäller röda B9S i Norrort har endast de f.d. Råstavagnarna 8101-8113 synts till i linjetrafiken.
Dem gamla B9:or kvar i Täby är 8165 och 71, 8165 kommer med störst sannolikhet inte gå i trafik någonsin eller på ett tag då den nyligen blivit flyttad från Danderydsterminalen efter att ha stått där i runt 2 veckor.
8171 har åtminstone jag ingen information på men troligen är den utbildningsvagn.
(Informationen kommer från en uppmärksam förare i Norrort.)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Citat från: Buzzlover skrivet 22 augusti 2019, 12:13:58 PM
Dem gamla B9:or kvar i Täby är 8165 och 71, 8165 kommer med störst sannolikhet inte gå i trafik någonsin eller på ett tag då den nyligen blivit flyttad från Danderydsterminalen efter att ha stått där i runt 2 veckor.
8171 har åtminstone jag ingen information på men troligen är den utbildningsvagn.
(Informationen kommer från en uppmärksam förare i Norrort.)

Tack för uppgifterna. Då verkar det stämma att de gamla B9S-vagnarna inte är / kommer i linjetrafik mer.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.