Swebus & Nobina 3864 i Uppsala

Startat av Mikael T Nilsson, 13 augusti 2019, 20:12:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer två bilder på buss med inv.nr. 3864, först en Scania CN113, med stationeringsort Bålsta för trafik på både UL- och SL-linjer. Jag har för mig att även syskonvagn 3863 hade samma uppgifter.



Och en reprisbild på 3864 i Nobinas tappning.

Båda fotograferade i Uppsala.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

SL bussarna som körde 895 tillhörde väl Kallhällsgaraget?
Lite annorlunda typsnitt på denna(och några flera Scanior)/Ulf

Bussmicke

Swebus körde inte i Kallhäll vid den tiden. Det var Linjebuss som körde där då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 14 augusti 2019, 23:48:14 PM
SL bussarna som körde 895 tillhörde väl Kallhällsgaraget?
Lite annorlunda typsnitt på denna(och några flera Scanior)/Ulf

Jag har för mig att de var stationerade i Bålsta för trafik på UL-linjerna som utgick därifrån samt på några Brommalinjer, t ex 118.

Citat från: Bussmicke skrivet 15 augusti 2019, 08:11:49 AM
Swebus körde inte i Kallhäll vid den tiden. Det var Linjebuss som körde där då.

Om jag minns rätt flyttades 3863-64 från Swebus Bromma till Bålsta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Undrar varför de inte blev gula när de flyttades.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 15 augusti 2019, 11:17:10 AM
Jag har för mig att de var stationerade i Bålsta för trafik på UL-linjerna som utgick därifrån samt på några Brommalinjer, t ex 118.

Om jag minns rätt flyttades 3863-64 från Swebus Bromma till Bålsta.

Fast på den här listan: https://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=22053.0 - kan man se att den övergick från Swebus Märsta till Arriva, kan den inte varit flyttade från Bromma till Märsta då och därför behållt SL-lacken?

Mikael T Nilsson

Jag tror att tanken var att den skulle förbli röd för att kunna trafikera SL-linjer i tillägg till UL-linjerna. Det kanske var så att SL inte tillät UL-lackade bussar i trafik medan UL godkände SL-lacken på sina linjer.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 15 augusti 2019, 16:36:23 PM
Jag tror att tanken var att den skulle förbli röd för att kunna trafikera SL-linjer i tillägg till UL-linjerna. Det kanske var så att SL inte tillät UL-lackade bussar i trafik medan UL godkände SL-lacken på sina linjer.

Det låter rimligt,
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1