Författare Ämne: Arriva till salu, hela eller i delar.  (läst 5375 gånger)

Inloggad igel

• Medlem
  • Antal inlägg: 614
SV: Arriva till salu, hela eller i delar.
« Svar #45 skrivet: 08 oktober 2019, 22:26:05 PM »
Min åsikt efter att ha jobbat på Arriva några år nu, är att dom inte är sämre än någon annan. Som vanligt skiljer det väldigt mellan områdena och till och med på depånivå, men mycket av det jag hör mina kollegor klaga på är 1. Samma saker som anställda på de 2 (Transdev är för nya) andra företagen klagar på. 2. Saker som hänger kvar sen övertagandemisslyckandet. 3. Saker man tror är bättre, som kanske var bättre hos föregående aktör men då för snart 7 år sen. Dvs kanske inte alls lika bra nu.
Personligen så anser jag att Arriva är riktigt bra på vissa saker, fast schema är för mig bättre än tidssökning och man har ändrat körtider bra mer aktivt än vad, enligt min erfarenhet, annan arbetsgivare gjorde.
Det som brukar framföras som svaga sidor hos Arriva är: Informationsflöde/information/utbildning, Professionalitet (från administrativ personal), Verklighetskontakt (med området/verksamheten). 

Utloggad buskörare

• Medlem
  • Antal inlägg: 3190
« Svar #46 skrivet: 09 oktober 2019, 05:26:49 AM »
Det som brukar framföras som svaga sidor hos Arriva är: Informationsflöde/information/utbildning, Professionalitet (från administrativ personal), Verklighetskontakt (med området/verksamheten).

Ja, och åtminstone de 2 första har jag hört även på Keolis långt innan jag började i norrort 2012.

Utloggad Sputnik

• Medlem
  • Antal inlägg: 60
« Svar #47 skrivet: 09 oktober 2019, 19:14:52 PM »
Ja, och åtminstone de 2 första har jag hört även på Keolis långt innan jag började i norrort 2012.
Det hör du nog spritt över hela arbetsmarknaden. Jag vet inte direkt om bussbolag är sämre än andra?

Utloggad buskörare

• Medlem
  • Antal inlägg: 3190
« Svar #48 skrivet: 10 oktober 2019, 04:58:47 AM »
Det hör du nog spritt över hela arbetsmarknaden. Jag vet inte direkt om bussbolag är sämre än andra?

Inte nu längre, det tror inte jag heller. Sen har väl alla sina saker som är sämre men ocjså saker som är bättre än andra. Så i slutändan går det nog på ett ut.

Utloggad BSB101

• Medlem
  • Antal inlägg: 259
« Svar #49 skrivet: 13 oktober 2019, 08:42:41 AM »
Just verklighetskontakt samt brist på, eller rättare sagt upplevd brist på, information tillhör nog topp fem på alla större företag. Mer eller mindre berättigat.

Gällande hur bra eller dålig en arbetsgivare är ger det aldrig hela bilden att bara höra på personer som lämnat företaget och man ska alltid se till att ställa följdfrågor och får mer detaljer än mer svepande svar om vad som var dåligt.