Du förutsätter att alla har smartphone och appar sant tycker att nätet är bästa sättet att kommunicera på. Det finns väldigt många i synnerhet i äldre generationer som varken kan eller vill informera sig på det viset, människor som föredrar telefoner och naturligtvis att prata med svensk personal. Så det spelar ingen roll hur många olika sociala medier som finns, begränsar man sin tillgänglighet dit så kan man aldrig nå alla presumtiva kunder.
Man kanske kan anta att den helt kommersiella koncernen Flixbus gjort egna undersökningar, där man kommit fram till att denna äldre generation utan androidenheter, kanske inte är den största kommersiella målgruppen som vill ha med sig cyklar ombord på långfärdsbussarna (vilket ju är det tråden handlar om). Det rör sig ju faktiskt om en helt avreglerad kommersiell marknad, där företagen arbetar på de sätt som fungerar bäst för dem, och deras vanligaste kunder. Har man inget skattefinansierat allmänt vårdansvar, har man heller inga skyldigheter att anpassa sig till de som måste ordna allt enbart via telefonsamtal.
Men givetvis får alla ha vilka åsikter de vill om detta.