Ett par O-ringenbussar [Många bilder]

Startat av Tobias, 27 juli 2019, 20:47:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Även jag har varit ute och fotat lite bussar som nu har trafikerats i Norrköping i samband med orienteringstävlingen O-ringen och jag tänkte visa ett par här. Ett par är tagna under gårdagen och ett par är tagna nu under eftermiddagen idag. Jag gissar på att ni får klicka på bilderna för att få de i bättre format.


Vi börjar med en i JLT-lack, Hjalmarssons Buss 8431 kommer här på Vattenverksvägen vid Himmelstalundsområdet där O-ringenstaden höll till.


Ytterligare en buss från Hjalmarssons buss på samma plats fast i KLT-färgsättning.


Aneby Buss 8638 kommer här också på samma plats.


Fyra på raken påväg ut från Himmelstalundsområdet.


Nobina 7217 är påväg in mot O-ringenstadens område.


Nobinas hyrbuss, Haga Trafik AB YEG 434 är påväg ut från samma område.


Nobina 7215 är också den påväg ut från området.


Så ett par bilder från idag, först på Nobina 3772 i Värmlandstrafiks färgsättning på Finspångsvägen påväg ut mot Bråvalla.


Åt samma håll är även Nobina 3771 påväg.


Även denna Rydaholmare är påväg ut mot Bråvalla.


Och här ser vi tre stycken som är påväg därifrån, dvs in mot Norrköping.


Trippelt upp på E4'an invid Fridvalla. Först kommer Nobina 3988, efter den Nobina 7215 och sist Nobina 6899.


Avslutningsvis två bilder från Moa Martinssons gata i Norrköping där vi ser två från Ukna Busstrafik, det är 1006 samt 1003.


Tre gröna ska svänga in på Moa Martinssons gata och de är Nobina 6901, 3987 samt 3989.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Ulf Berlin

Trevligt att se de länslackade bussarna.
Vad är/används Nobinas hyrbuss till?/Ulf